مدیر امور بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: 20 میلیارد تومان طلب تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت برای هزینه تصادفی‌ها صحت ندارد و ما حاضریم طی جلسه‌ای مشترك با مسئولان تامین اجتماعی اسناد را بررسی كنیم.

سلامت نیوز : مدیر امور بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: 20 میلیارد تومان طلب تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت برای هزینه تصادفی‌ها صحت ندارد و ما حاضریم طی جلسه‌ای مشترك با مسئولان تامین اجتماعی اسناد را بررسی كنیم.

رضا رضایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به ادعای مدیر‌كل درمان تامین اجتماعی استان تهران مبنی بر بدهی 20 میلیارد تومانی وزارت بهداشت به تامین اجتماعی اظهار داشت: ما اسناد سوانح و حوادث ترافیكی را بر اساس تعرفه‌های مصوب هیئت دولت پرداخت می‌كنیم اما متاسفانه تعرفه‌‌های دولتی در بیمارستانهای تامین اجتماعی رعایت نمی‌شود و بیشتر از تعرفه‌های مصوب دولتی محاسبه می‌شود كه در نهایت تامین اجتماعی فكر می‌كند از ما طلب دارد.

وی افزود: دیگر اینكه با توجه به دستور رئیس جمهوری برای جلوگیری از واردات بی رویه محصولات خارجی و حمایت از تولیدات ملی بیمارستانها موظف هستند اقلام و لوازم پزشكی تولید داخل را استفاده كنند، اما در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بیماران تصادفی برای تهیه اقلامی مانند پیچ و پلاك به شركتهای خارجی بیرون از بیمارستان هدایت می‌شوند كه قیمت‌های چند برابر مصوب دولت را دارند و مسئولان تأمین اجتماعی این هزینه‌ها را هم به حساب وزارت بهداشت می‌زنند.

رضایی گفت: مطابق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه و بند ب ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه، پذیرش مصدومان سوانح و حوادث ترافیكی بر اساس تعرفه‌های مصوب هیئت دولت رایگان است و وزارت بهداشت از محل تامین منابع 10 درصد از بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازادی كه بیمه‌های تجاری به حساب وزارت بهداشت می‌ریزند، هزینه این خدمات را به بیمارستان‌ها پرداخت كند.

مدیر امور بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در این راستا دستورالعمل‌هایی به كل دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور ارسال شده كه مطابق یكی از مهمترین آنها بیمارستانها موظفند به جهت حمایت از تولید ملی از اقلام و لوازم كیفی داخلی استفاده كنند. اما چندین نمونه فاكتور از بیمارستان‌های فیاض‌بخش و چند بیمارستان دیگر تامین اجتماعی داشتیم كه اجناس را از خارج بیمارستان تامین كردند كه 2 برابر قیمت مصوب اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت بود.

وی در پایان گفت: ما بارها گفته‌ایم حاضریم طی جلسه‌ای مشترك با مسئولان تامین اجتماعی اسناد را بررسی كنیم ولی مبلغ 20 میلیارد تومان طلب تأمین اجتماعی بابت هزینه تصادفی‌ها وجود خارجی ندارد، هر چند كه وزارت بهداشت نیز برای پرداخت این هزینه‌ها در بیمارستانهای دولتی نیز به علت عدم پرداخت بیمه های تجاری مشكل دارد و وزارت بهداشت هم اكنون از بیمه‌های تجاری مانند پارسیان، ملت و آسیا بیش از 140 میلیارد تومان طلب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha