سلامت نیوز : دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: درمان سرطان در مراكز مختلف گر چه ممكن است علمی باشد اما متفاوت و گاهی سلیقه‌ای است و هنوز پروتكل درمان واحدی برای درمان سرطان در كشور وجود ندارد.

حمید میرزایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رشته رادیوتراپی و آنكولوژی سابقه 40 ساله در كشور دارد و درمان‌های سرطان مانند شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و هورمون ‌درمانی در كشور صورت می‌پذیرد كه در زمینه تورمورهای جامد بدن نیز فعالیت می‌كنند ولی متأسفانه هنوز یك پروتكل مشخص برای درمان سرطان‌ها در كشور وجود ندارد.

وی تصریح كرد: نبود یك پروتكل مشخص برای درمان سرطان‌ها در كشور به این معناست كه بر اساس مطالب علمی و اطلاعاتی كه اساتید دارند درمان سرطان صورت می‌پذیرد ولی با وجود اینكه درمان‌ها علمی است اما درمان‌ها یكسان نیست یعنی شما مشاهده می‌كنید در مراكز مختلف روش‌ها و جزئیات تخصصی، كارشناسی و علمی درمان یك سرطان تفاوت دارد.

این متخصص رادیوتراپی و آنكولوژی ادامه داد: رفع این مشكل امر مستلزم آن است كه گروه‌ها و متخصصان این رشته با همكاری وزارت بهداشت پروتكل‌های درمانی واحد كشوری را تدوین كنند كه همه بیماران در سطح كشور با یك روش مشخص درمان شوند.

وی بیان كرد: این امر برای آن است كه روش‌های مختلف درمان برای سرطان‌ها به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود و باید به صورت یك پروتكل درمانی واحد به صورت علمی و كارشناسی شده در اختیار گروه‌های مختلف قرار گیرد تا بتوانند بیماران را درمان كنند.

میرزایی به مشكل هزینه‌های زیاد درمان سرطان نیز اشاره كرد و گفت:‌ درمان‌های سرطان به خصوص در مسئله شیمی‌درمانی و رادیوتراپی بالاست و اگر بیماری بخواهد به صورت ویژه در بخش‌های خصوصی درمان شود نیز هزینه‌هایش بسیار افزایش می‌یابد و این امر مستلزم آن است كه سازمان‌های بیمه‌گر یك پوشش 100درصدی برای هزینه‌های درمان سرطان‌ها قائل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پریوش ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام وقتتون بخیر. شرمنده میشه نقش پروتکل در پرتو درمانی رو توضیح بدین؟ ممنونم