شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 31610
سلامت نیوز : مدیر عامل سازمان انتقال خون كشور گفت: با وجود اینكه در ماه رمضان مجبور شدیم از ذخیره خونی كشور استفاده كنیم اما هنوز ذخیره خونی كشور از 5 روز كمتر نشده و با بحران كمبود خون مواجه نشدیم.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس، افزود: با توجه به مشكلاتی كه در ماه رمضان سال گذشته پیش آمد و با كمبود خون و برداشت از ذخیره خونی مواجه شدیم امسال با ذخیره بیشتری به استقبال ماه مبارك رمضان آمدیم به همین علت با مشكلات كمتری نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

وی گفت: امسال هم البته پیش بینی می‌كردیم كه در روزهای اول ماه مبارك رمضان میزان اهدای خون در كشور كم شود به همین علت هم مجبور شدیم برای تأمین گلبول قرمز از ذخیره خونی كشور برداشت كنیم اما چون نباید هرگز ذخیره خونی كشور از 5 روز كمتر شود توانستیم این میزان را حفظ كنیم و با وجود برداشت از ذخیره خونی میزان آن از 5 روز كمتر نشد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تأكید كرد:‌ اكنون هیچ بحران خاصی از نظر كمبود خون در كشور نداریم البته 9 مرداد روز اهدای خون كه مصادف شد با نزدیك شدن به ماه مبارك رمضان، در افزایش ذخیره خونی كشور موثر بود ضمن اینكه اكنون هم به شب‌های قدر نزدیك می‌شویم و مانند هر سال انتظار هجوم گسترده اهدا كنندگان خون را در این شبها داریم.

ابوالقاسمی گفت: سازمان انتقال خون برای دریافت خون از مردم در شب‌های ماه مبارك رمضان آماده باش است اما هر سال در شب‌های قدر شاهد هجوم گسترده و صف‌های طویل مردم برای اهدای خون هستیم و گاهی مجبور می‌شویم از برخی از آنها بخواهیم برگردند.

وی اضافه كرد: از مردم نوعدوست و روزه دار كشورمان می‌خواهم كه اهدای خون را به شب‌های قدر منحصر نكنند و این عمل خیر را كه منجر به نجات جان انسانها می‌شود در شب‌های دیگر ماه رمضان هم انجام دهند تا با صف‌های طویل اهداكنندگان در شب‌های قدر مواجه نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha