سلامت نیوز : عضو انجمن گوش، گلو و بینی ایران گفت: متأسفانه یك نوع نابسامانی در جراحی زیبایی بینی از نظر قیمت و تخصصی كه باید این عمل را انجام دهد وجود دارد كه دیده شده علاوه بر وجود قیمت‌های بسیار متفاوت، افراد غیرمتخصص هم در این حوزه ورود كرده‌اند.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه قیمت جراحی زیبایی بینی طیف وسیعی دارد، اظهار داشت: متأسفانه همه رقم متخصص پزشكی این عمل را انجام می‌دهند، از پزشك عمومی گرفته تا جراح عمومی ، جراح فك و صورت، جراح گوش و گلو و بینی؛ به عبارتی هر كس دستش برسد این كار را انجام می‌‌دهد لذا هزینه‌های متفاوتی هم دارد.

وی افزود: اما در بین افرادی كه مجوز قانونی برای انجام عمل زیبایی را دارند كه دو طیف جراحان گوش،گلو و بینی و جراحان پلاستیك هستند طیف هزینه‌ها بستگی به تجربه و سابقه جراح دارد، همچنین بیمارستانی كه فرد در آنجا عمل می‌شود نیز مهم است.

رزم‌پا یادآور شد: برخی جراحان تازه فارغ‌التحصیل به خاطر جمع‌آوری مشتری، كمتر پول می‌گیرند و هر چه سابقه آنها بالاتر رود هزینه‌ها هم بالاتر می‌رود.

وی از اوضاع نابسامان عمل جراحی زیبایی بینی توسط افرادی كه صلاحیت این كار را ندارند، گفت و خاطر نشان كرد: متأسفانه دیده شده پزشك عمومی در مطب خود عمل جراحی كشیدن پوست صورت كه برخی از جراحان هم جرئت انجام آن را ندارند انجام داده است.

عضو انجمن گوش، گلو و بینی ایران با بیان اینكه نظارت چندانی روی این موضوع انجام نمی‌شود، گفت: تا قبل از اینكه این پزشكان به مراجع قضایی برسند این اعمال را انجام می‌دهند.

رزم‌پا همچنین یادآور شد: عمل جراحی زیبایی بینی تعرفه ندارد و هزینه آن به توافق پزشك و بیمار بستگی دارد و افرادی كه به دنبال این عمل هستند معمولاً می‌دانند چه پزشكی، چه هزینه‌ای می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha