سلامت نیوز :  وزیر بهداشت گفت: بازگشت بیمه‌ها به وزارت بهداشت منتفی نیست و این تفكر همچنان وجود دارد زیرا مشكلات زیادی در این زمینه وجود دارد و بیمارستانها برای اخذ مطالبات خود از بیمه‌ها باید خیلی دوندگی كنند.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مشكلات بین وزارت بهداشت و بیمه‌ها را سال‌هاست كه داریم و از ابتدا كه بنده به وزارت بهداشت آمدم نیز این مشكلات وجود داشت در حالی كه هدف از تشكیل وزارت رفاه این بود كه مشكلات را بر طرف كند كه متأشفانه مشكلات بر طرف نشد.

وی ادامه داد:‌ حالا وزارتخانه جدید كار، تعاون و رفاه اجتماعی تشكیل شده است و ما جز اینكه ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، چاره‌ای نداریم، ولی مشكل ما این است كه مراكز بهداشتی و درمان و بیمارستانها خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می‌كنند اما بعد باید بدوند تا هزینه این خدمات را از بیمه‌ها بگیرند.

وزیر بهداشت گفت: حدود 58 درصد درآمد اختصاصی بیمارستانها از محل مطالبات دریافتی از بیمه‌ها تأمین می‌شود كه باید صرف امور مختلف مانند تأمین غذای بیمار، هزینه حامل‌های انرژی كه قیمت آن افزایش هم یافته است و سایر ملزومات و تجهیزات پزشكی و داروهای مورد نیاز بیماران شود.

وی افزود: اضافه كاری و كارانه پرسنل بیمارستان‌ها نیز باید از همین محل تأمین شود، هزینه‌های دیگری هم هست از جمله هزینه بازسازی بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشكی و در شرایط فعلی كه هزینه‌ها را با تأخیر دریافت می‌كنیم، متأسفانه این مسائل باعث مشكلات زیادی برای بیماران و بیمارستان‌ها می‌شود.

وحید دستجردی ادامه داد: مسئله این است كه حالا كه این سازمان‌های بیمه‌گر وجود دارند باید به وظیفه خودشان به خوبی عمل كنند، البته سازمان بیمه خدمات درمانی نسبت به سابق بهتر شده است و پرداخت‌های آن با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس كه آیا با روند موجود بازگشت بیمه‌ها به وزارت بهداشت منتفی است، گفت: نه، منتفی نیست، این داستان و تفكری است كه وجود دارد و گروه‌های مختلفی در دستگاه‌های مختلف به آن اعتقاد دارند، با این حال ما منتظریم ببینیم با تأسیس وزارتخانه جدید چه اتفاقی می‌افتد و ببینیم این اتفاق به نفع درآمدهای بیمارستانی و درمانی هست یا خیر.

وی گفت: ما منتظریم و اتفاقات را رصد می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha