رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روزجهانی ماما (15اردیبهشت ) اعلام کرد : عدم دسترسی نیمی از زنان سراسرجهان به مراقبت های مامایی درزمان زایمان سلامت مادران و کودکان را به طور جدی تهدید می کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهردکتر سید شهاب الدین صدر در پیامی روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای جلب توجه هرچه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در تامین سلامت جامعه دانست .

در این پیام آمده است :  پانزدهم اردیبهشت ماه روز جهانی ماما ، فرصت مناسبی است برای جلب توجه هرچه بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در تأمین سلامت جامعه، تجلیل از خدمات جامعه مامایی، توجه به دیدگاه ها و انتظارات  و تبیین جایگاه ماما ها در نظام سلامت و بستر سازی برای تحقق هدف دسترسی همه زنان به خدمات مامایی در سنین باروری و ارائه خدمات مامایی درنزدیک ترین موقعیت نسبت به محل سکونت زنان نیازمند.

جامعه مامایی ایران اسلامی که حدود 45هزار نفر از اعضای خانواده پزشکی کشور را در دارد دانش و مهارت حرفه ای را در کارنامه خود به ثبت رساند ه است .

در پایان پیام ضمن تبریک این روز جهانی به ماماهای ایرانی آمده است : در مسیر بهره گیری از دیدگاه های کارشناسی و توجه به خواسته های منطقی و انتظارات طبیعی جامعه پزشکی ( در ارکان مختلف سازمان نظام پزشکی و انجمن ها و محافل علمی ، صنفی مامایی ) ضرورت همکاری با این افراد انکار ناپذیر است .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha