سلامت نیوز : براساس اعلام سازمان های بهداشتی و درمانی، به رغم پیشرفت های مختلف بهداشتی، درصد آلودگی های ویروسی به ویژه بروز عفونت های هپاتیت B و C و HIV در مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی در اغلب نقاط دنیا همچنان بالاست.
حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بیماران مبتلا به تالاسمی به ویژه نوع ماژور و مبتلایان به هموفیلی به دلیل دریافت طولانی مدت خون و فرآورده های خونی، در معرض خطر ابتلا به بیماری های عفونی نظیر هپاتیت و ایدز هستند.

وی با بیان اینکه سهل انگاری در دریافت خون و فرآورده ای خونی و آلودگی های خون دریافتی به عوامل عفونی می تواند مشکلات و خطرات زیادی را دنبال داشته باشد، اظهار داشت: فراوانی بالایی از آلودگی های ویروسی در مبتلایان به تالاسمی ماژور و هموفیلی در سراسر جهان و تاثیرات خطرناک این آلودگی ها گزارش شده است.

هدیه لو تاکیدکرد: براساس اعلام سازمان های مختلف بهداشتی و درمانی، به رغم پیشرفت های مختلف بهداشتی، درصد آلودگی های ویروسی به ویژه بروز عفونت های هپاتیت B و C و HIV در مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی در اغلب نقاط دنیا همچنان بالا است.

وی یادآور شد: براساس برخی از گزارش ها میزان ابتلا به HCV، HBV، HIV در مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی تا بیش از 20 درصد هم اعلام شده که البته این میزان آلودگی در مورد هپاتیت C بیشتر از هپاتیت B و ایدز بوده است.

این فوق تخصص بیماری ای عفونی گفت: استفاده از روش های نوین و حساس تر آزمایشگاهی در زمنیه دریافت خون استفاده از فاکتورهای انعقادی و ویروس زدایی به مراقبت های بیشتر در زمینه انتقال خون و فرآورده های خونی از جمله راه حل های کاهش آلوگی ویروسی در مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی است.

هدیه لو خاطرنشان کرد: همچنین واکسیناسیون افراد در معرض خطر و مبتلایان به بیماری های خاص همچون بیماران تالاسمی و هموفیلی از جمله راه کارهای جهانی کاهش آلودگی های ویروسی در این بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha