سلامت نیوز : صابری‌زفرقندی گفت: سوءمصرف مواد محرك چون آمفتامین‌ها به ‌منظور كاهش وزن، كسب شادابی و افزایش توان جسمی و جنسی فاقد مبنای علمی بوده و سبب وابستگی جسمی و روانی فرد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، دکتر محمدباقر صابری‌زفرقندی گفت: همچنانکه بارها و از طرق مختلف اعلام شده است مصرف ترکیبات یا داروهایی که در آرایشگاه ها و مراکز ورزشی به‌منظور ایجاد تناسب اندام توزیع می شود نه تنها کمکی به تناسب اندام نخواهد کرد، بلکه به دلیل اینکه محتوای این نوع ترکیبات از مواد مخدر و محرک است، صدمات جبران ناپذیر جسمی و روانی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: سوء مصرف مواد محرک همچون شیشه و آمفتامین ها به‌منظور کاهش وزن، کسب شادابی، افزایش توان جسمی و تمایلات جنسی فاقد مبنای علمی است و سبب وابستگی جسمی و روانی فرد مصرف‌کننده به این مواد می‌شوند.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد اظهار داشت: مواد محرک عموماً باعث تغییرات خلقی و روانی می‌شوند و با افزایش احساس سوءظن، توهمات و هذیان‌ها؛ این مواد خطر دیگرکشی، خودکشی و یا حوادث مرگباری همچون رانندگی‌های پرخطر را به دنبال خواهند داشت.

صابری به توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اینگونه مواد هشدار داد که از مصرف هرگونه ترکیبات ناشناخته به‌عنوان دارو بدون تجویز پزشکان متخصص جداً پرهیز کنند و داروهای تجویز شده پزشکان را فقط از داروخانه‌های معتبر تهیه نمایند.

وی افزود: داروهایی که خارج از سیستم توزیع دارویی تهیه می‌شوند، اگر تقلبی نباشند به دلیل ساخت و نگهداری غیر اصولی فاقد ارزش دارویی خواهند بود و داروها و ترکیبات دست‌سازی هم که در برخی عطاری ها و فروشگاه‌هایی غیر از داروخانه با عنوان داروی تضمینی ترک اعتیاد به فروش می رسند اصولاً حاوی موادمخدر و ترکیبات مضر برای سلامتی جسمی و روانی هستند.

صابری‌ گفت: از نیروی انتظامی، اتحادیه ها و اصناف نیز انتظار می رود با قاطعیت با مراکزی که توزیع‌کننده اینگونه ترکیبات هستند، برخورد نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha