مدیر شیرخوارگاه آمنه گفت: هم اکنون 167 کودک یک روزه تا 6 ساله در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که تعدادی از آنها بدسرپرست هستند.

سلامت نیوز : مدیر شیرخوارگاه آمنه گفت: هم اکنون 167 کودک یک روزه تا 6 ساله در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که تعدادی از آنها بدسرپرست هستند.

مهشید موقر در مراسم بازدید از شیرخوار گاه آمنه به مهر گفت: این شیرخوارگاه چندین بخش دارد که در هر بخش کودکان در سنین مختلف نگهداری می شوند.

وی به زحمات مادریاران اشاره کرد و افزود: در هر شیفت کاری برای نگهداری، رسیدگی و ارائه خدمات به هر 13 کودک یک مادر یار وجود دارد که البته تعداد کودکان برای هر مادر یار در گذشته بیشتر بود که با مساعدت سرپرست سازمان بهزیستی این مشکل حل شد.

مدیر شیرخوارگاه آمنه تاکید کرد: برخی از کودکانی که دراین شیرخوارگاه نگهداری می شوند بدسرپرست و تعدادی نیز بی سرپرست هستند و همچنین تعدادی از نوزادان نیز سرراهی هستند و به اینجا منتقل شده اند.

موقر در مورد هزینه های درمان کودکان افزود: با توجه به اینکه تعدادی از کودکان بیمار و یا دچار معلولیت هستند به همین دلیل هزینه درمان تمامی کودکان در ماه 60 تا 70 میلیون است.

رئیس سازمان بهزیستی نیز در این مراسم در مورد تعداد زیاد کودکانی که هر مادریار نگهداری می کند به خبرنگار مهر گفت: در گذشته تعداد کودکان و نوزادانی که در شیرخوارگاه نگهداری می شدند بسیار بیشتر از تعداد فعلی بود که در دوره مدیریت بنده به منظور تسهیل در کار مادریاران ، بیش از 150 کودک به مراکز سطح کشور در استانهای مختلف منتقل شده اند.

احمد اسفندیاری در مورد قانون فرزند خواندگی نیز افزود: در بحث فرزندخواندگی و قبول سرپرستی موقت و دائم کودکان بی‌سرپرست، استقبال مردم کشور بسیار زیاد است و هم اکنون بسیار از خانواده‌ها در نوبت دریافت این کودکان برای سرپرستی هستند اما قانون به ما اجازه واگذاری کودکان بدسرپرست را نمی دهد و همین امر واگذاریها را زمان بر و محدود کرده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی آماده واگذاری کودکان را دارد اما قانون به ما اجازه نمی دهد، تاکید کرد: به همین دلیل بدنبال این هستیم که هرچه زودتر قانون جدید فرزند خواندگی در شورای نگهبان به تصویب برسد و در این صورت بخشی از مشکلات ما در امر واگذاری کودکان برطرف می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دست سازمان بهزیستی برای واگذاری کودکان بیمار و یا معلول نیز باز است و اگر خانواده‌ای درخواست سرپرستی این کودکان را داشته باشد پس از بررسی شرایط خانواده درخواست‌کننده و تایید صلاحیت، کودک در اسرع وقت به خانواده مورد نظر تحویل داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha