سلامت نیوز : یک زن 57 ساله آمریکایی که دو سال قبل در اثر حمله یک شامپانزه صورت خود را از دست داده بود تحت عمل موفقیت آمیز سومین جراحی پیوند کامل صورت در آمریکا قرار گرفت.
به گزارش مهر، چارلا ناش، یک زن آمریکایی 57 ساله در سال 2009 مورد حمله یک شامپانزه 91 کیلوگرمی قرار گرفت. این شامپانزه، حیوان خانگی یکی از دوستانش بود که وی را به شدت مجروح کرد.

این زن، ماه جولای در بیمارستان بریگام و زنان بوستون تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار گرفت که اولین تصاویر پس از این عمل اکنون منتشر شده است.

براساس گزارش لس آنجلس تایمز، این زن که دست‌ها، لب‌ها، بینی، چشم‌ها و توانایی دیدن، بوئیدن و صحبت کردن به روشی واضح را از دست داده بود، در این خصوص گفت: اکنون آماده‌ام که کارهایی را که قبلاً نمی‌توانستم، انجام دهم. برای مثال بوئیدن، غذا خوردن به روشی طبیعی، دیگر بدشکل نخواهم بود و برای اینکه دوباره بتوانم حرف بزنم لب دارم.

چارلا ناش در این عمل جراحی که توسط تیمی متشکل از 30 پزشک، پرستار، متخصصان بیهوشی و رزیدنتها به 20 ساعت به طول انجامید یک بینی، لب‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب حرکتی و پوست جدید صورت دریافت کرد و توانست تقریباً به جز قدرت بینایی بقیه توانایی‌های از دست رفته را دوباره به دست آورد.

پیش از این زن تحت عمل دو پیوند دست قرار گرفته بود که ناموفق بودند.

این سومین عمل جراحی پیوند کامل صورت در آمریکا است. اولین پیوند جراحی کامل صورت در دنیا در سال 2010 در اسپانیا انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha