یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 31639
سلامت نیوز : اگر از نیش حشرات كلافه شده‌اید و یا واقعا نمی‌خواهید به آشپزخانه‌ای برای پشه‌های حریص و گرسنه تبدیل شوید، می‌توانید با چند راهكار طبیعی سلاح این موجودات موذی و نامرئی را بی‌تاثیر كنید.

به گزارش ایسنا، اگر از خودتان پرسیده‌اید كه چرا طبیعت این خون آشام‌های مزاحم را در خود پرورش می‌دهد باید بدانید كه همین طبیعت راه‌های مقابله با آنان را نیز درخود دارد.

پایگاه اینترنتی كامن سنس در مقاله جدیدی این ترفندهای طبیعی برای مقابله با كاهش خارش محل نیش حشرات را توضیح داده است كه عبارتند از:

-‌ پس از نیش زدن پشه به محضی كه توانستید روی محل گزیدگی را سركه سیب بمالید. اگر گزیدگی در بیشتر قسمت‌های بدن شما ایجاد شده می‌توانید داخل وان حمام را از آب گرم پركنید و داخل آن دو تا سه فنجان سركه سیب بریزید و درون وان مدتی قرار بگیرید.

-‌ می‌توانید قسمت داخلی پوست موز را روی محل نیش پشه قرار دهید تا به سرعت خارش پوست متوقف  شود.

-‌ برای بهبود گزیدگی‌های بزرگ كه موجب تورم و خارش شدید پوست مثل كهیر می‌شوند خمیری از جوش شیرین و آب تهیه كنید و سپس این خمیر را به آرامی روی محل گزیدگی قرار دهید.

- قراردادن یك برش تازه از پیاز روی محل گزیدگی به مدت چند دقیقه می‌تواند خارش پوست را برطرف كند البته پس از بهبودی پوست خود را آب بكشید.

- گاهی اوقات خمیر دندان با طعم نعناع هم می‌تواند مفید باشد و قرارداد آن روی محل گزیدگی تورم و خارش محل گزیدگی را كاهش دهد.

- اگر در اثر گزیدگی یا خارش زیاد پوست شما خراشیده شده مقدار كمی لیمو یا آب لیمو را روی محل خراشیدگی قرار دهید تا زخم ایجاد شده بهبود یابد و عفونت نكند. شاید این كار اندكی موجب سوزش شود اما تاثیر مفیدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha