یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 31645
سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای اثرات استفاده از گیاه حنا بر بهداشت و سلامت در بیان معصومین علیهم السلام و تحقیقات پزشکی را مورد مطالعه قرار داده است.

دکتر موسی الرضا حاج زاده استاد فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای که به نخستین همایش طب الرضا ارائه کرده خواص این گیاه را مورد مطالعه قرار داده است .

بنابراین گزارش، استفاده از گیاه حنا که به فرموده امام علی (ع) هدیه محمدی (ص) و گیاه بهشتی است در دین مبین اسلام مورد تاکید و سفارش ائمه معصومین بوده و نیز در بین تمدن ها و اقوام گوناگون دارای سابقه طولانی مصرف است.

استاد فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مقاله آورده است: این گیاه سودمند دارای اثرات ضد توموری ، ضد باکتری و ضد قارچ است .همچنین استفاده از آن در گذشته برای معالجه جذام ، یرقان ، ناراحتی های پوستی در بین مردم رایج بوده است.

از دیگر خواص متعدد این گیاه می توان به اثر بخشی در سوختگی و التیام زخمها، ضرب خوردگی و نیز بهبود علائم نوعی سردرد اشاره کرد .

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: به فرمود پیامبر اعظم (ص) حنا سرور گیاهان خوشبو است و استفاده از آن سنت است. همچنین آن حضرت برای حنا 14 خاصیت ذکر فرموده اند که از آنها می توان به خوشبو شدن دهان و بدن ، زیبایی و عطر، بهبود قدرت بینایی و ایجاد آرامش اشاره کرد.

دکتر موسی الرضا حاج زاده یادآور شده است: بررسی های جدید نشان می دهد که حنا دارای اثرات ضد تب ، ضد التهاب و خواب آور است  و امروزه از حنا در ساخت دارو، صنایع آرایشی برای ساخت رنگ مو و کرمهای ضد آفتاب استفاده می شود و به علت بی ضرر بودن مصرف آن به شکل جایگزین رنگ های مورد توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha