سلامت نیوز : مدیر كل درمان و حمایت ‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام كرد سومصرف مواد محرك چون شیشه و آمفتامین ‌ها به ‌منظور كاهش وزن، كسب شادابی و افزایش توان جسمی و جنسی فاقد مبنای علمی است و سبب وابستگی جسمی و روانی فرد مصرف‌ كننده به این مواد می شود.
 
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، دكتر محمدباقر صابری‌ زفرقندی گفت: همچنانكه بارها و از طرق مختلف اعلام شده است مصرف تركیبات یا داروهایی كه در آرایشگاه ها و مراكز ورزشی به‌ منظور ایجاد تناسب اندام توزیع می شود نه تنها كمكی به تناسب اندام نخواهد كرد بلكه به دلیل اینكه محتوای این نوع تركیبات از مواد مخدر و محرك است صدمات جبران ناپذیر جسمی و روانی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: مواد محرك عموما موجب تغییرات خلقی و روانی می‌ شود و با افزایش احساس سوظن، توهمات و هذیان‌ها، این مواد خطر دیگركشی، خودكشی و یا حوادث مرگباری از جمله رانندگی‌ های پرخطر را به دنبال خواهند داشت.
مدیر كل درمان و حمایت ‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر به توزیع‌ كنندگان و مصرف‌ كنندگان اینگونه مواد هشدار داد كه از مصرف هرگونه تركیبات ناشناخته به‌ عنوان دارو بدون تجویز پزشكان متخصص جدا پرهیز كرده و داروهای تجویز شده پزشكان را فقط از داروخانه‌ های معتبر تهیه كنند.
صابری زفرقندی اظهار داشت: داروهایی كه خارج از سیستم توزیع دارویی تهیه می شود اگر تقلبی نباشد به دلیل ساخت و نگهداری غیر اصولی، فاقد ارزش دارویی است و داروها و تركیبات دست‌ سازی هم كه در برخی عطاری ها و فروشگاه‌ هایی غیر از داروخانه با عنوان داروی تضمینی ترك اعتیاد به فروش می رسد اصولا حاوی موادمخدر و تركیبات مضر برای سلامتی جسمی و روانی است.
وی گفت: از نیروی انتظامی، اتحادیه ها و اصناف نیز انتظار می رود با قاطعیت با مراكزی كه توزیع ‌كننده اینگونه تركیبات هستند، برخورد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha