سلامت نیوز : پرداخت‌های سازمان بیمه خدمات درمانی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده به نحوی كه مطالبات سال گذشته پرداخت و دو ماه اول سال به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است كه این امر در به روز شدن كارانه پرسنل بیمارستانی تأثیر دارد.
 دكتر مرضیه وحید دستجردی درخصوص مطالبات وزارت بهداشت از شركت‌های بیمه، ضمن بیان این مطلب گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم روند پرداخت‌ها را بهتر كرده و تقریباً مطالبات سال گذشته را كامل داده‌اند.
وی میزان بدهكاری بیمه‌های تجاری را 200 میلیارد و بدهی سایر شركت‌های بیمه‌ای به وزارت بهداشت را 400 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: طبق قانون، سازمان‌های بیمه‌گر دو هفته پس از دریافت مدارك باید 60 درصد مطالبات را به صورت علی‌الحساب به بیمارستان‌ها پرداخت كرده و تا سه ماه به طور كامل مطالبات را تسویه كنند.
دكتر دستجردی با اعلام این كه كارانه پرسنل بیمارستانی اعم از پزشكان، پرستاران و پیراپزشكان باید به روز شود، گفت: مسأله افزایش حق جذب كه به تازگی از سوی رییس جمهور محترم اعلام شد یكی از مشكلات حقوقی پرسنل وزارت بهداشت است كه باید اعمال شود.
وی در خاتمه میزان تأخیر پرداخت‌های سازمان بیمه خدمات درمانی به وزارت بهداشت را كه پیش از این از سوی رییس این سازمان 45 روز اعلام شده بود دو و نیم ماه اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha