سلامت نیوز : تغییر دوز مصرف داروها درماه رمضان برای روزه داران نیاز به مشورت با پزشک معالج دارد و استفاده نادرست و تغییرات سرخود در  دوز داروها (چه از لحاظ زمان مصرف دارو یا مقدار آن) منجر به شکست درمان یا بروز عوارض جانبی خواهد شد.
مسئول دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت : پزشکان می توانند برای بیمارانی که ناچارند در ماه رمضان دارو مصرف کنند، داروهایی با اثربخشی طولانی تر که یکبار مصرف آنها در طول شبانه روز کفایت کند ، تجویز نمایند.
 دکتر سهیلا ولدیان افزود: از موارد مهم دیگر در بدن فرد روزه دار، رخداد هیدراته شدن (کمبود آب بدن)  به خصوص در فصل تابستان است زیرا هیدراته شدن باعث تغییرات الکترو لیتی در بدن  فرد روزه دار می شود  که این مورد می تواند در مصرف داروها تداخل ایجاد کند و در این زمینه نیز فرد روزه دار باید  با پزشک معالج خود مشورت کند .
وی در ادامه اظهار داشت: تمام موادی که از طریق پوست جذب می شوند نظیر کرم ها، پمادها، نوار چسپ های حاوی دارو، استعمال شیاف ها، محلول های واژینال، قطره های چشمی و گوشی، تزریقات پوستی، وریدی، عضلانی و مفصلی به استثنای تغذیه از راه وریدی و آمپول های تقویتی در دوره روزه داری میتواند استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha