یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 31667

آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده‌اید كه چرا زنان كمتر از مردان مستعد سكته قلبی هستند؟ پاسخ این سوال براساس یك مطالعه جدید هورمون استروژن است.

سلامت نیوز : آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده‌اید كه چرا زنان كمتر از مردان مستعد سكته قلبی هستند؟ پاسخ این سوال براساس یك مطالعه جدید هورمون استروژن است.

به گزارش ایسنا، نتایج یك مطالعه جدید از سوی متخصصان علوم پزشكی دانشگاه لندن نشان داده است كه این هورمون از زنان در برابر حمله قلبی محافظت می‌كند.

آزمایشات حاكیست این ماده شیمیایی طبیعی در بدن مانع از چسبیدن گلبول‌های خونی به دیواره عروق می‌شود و در نتیجه از تشكیل پلاك‌های كشنده و خطرناك جلوگیری می‌كند.

براساس گزارش روزنامه دیلی میل، این یافته هچنین توجیه می‌كند كه چرا زنان پس از یائسگی بیشتر با خطر حمله قلبی مواجه هستند. در واقع پس از یائسگی هورمون استروژن كاهش پیدا می‌كند و خطر سكته بیشتر می‌شود.

سوچیتا نادكارنی پزشك راهنما در این آزمایشات تاكید كرد: ما به رابطه آشكار بین سطح استروژن و رفتارهای گلبول‌های سفید خون پی برده‌ایم.

نتایج آزمایشات معلوم كرد كه استروژن به حفظ تعادل مطلوب بین مقابله با عفونت‌ها و حفاظت از عروق در برابر آسیب دیدگی‌هایی كه منجر به امراض قلبی و عروقی می‌شوند كمك می‌كند.

این متخصصان نتایج مطالعات خود را در مجله «تصلب شرائین، ترومبوس و بیولوژی عروق» منتشر كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha