سلامت نیوز: در بیش از 40 درصد موارد، عدم آگاهی خانواده‌ها از واقعیت مرگ مغزی، علت اصلی عدم رضایت آنها به اهدای عضو است و تنها داشتن كارت اهدای عضو برای پیوند كافی نیست.

به گزارش ایسنا، در دهه اول ماه مبارك رمضان 5 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده‌هایشان اهدای عضو كردند كه برخی از آنها همچون هدیه لادن، كارت اهدای عضو داشتند.

هدیه لادن، جوان 24 ساله‌ای بود كه به دنبال سانحه‌ای كاهش سطح هوشیاری پیدا كرد و با ظهور علایم مرگ مغزی از نظر پیوند مورد بررسی قرار گرفت. پس از مرگ مغزی هدیه، خانواده او كه از قبل با رویت كارت اهدای عزیزشان خبر از نیت درونی او داشتند بی‌درنگ رضایت به اهدای اعضای او دادند.

همچنین فاطمه رضایی یكی از هماهنگ كنندگان اهدای عضو، در این باره گفت: رضایتمندی زودهنگام خانواده این جوان بخشنده شرایطی را فراهم ساخت كه امكان اهدای 5 ارگان حیاتی او میسر شد و ریه‌های او نیز قابل اهدا شد. این رضایتمندی در سایه اطلاع خانواده هدیه از داشتن كارت اهدا میسر شد.

در پایان لازم به ذكر است، در بیش از 40 درصد موارد علت عدم رضایت خانواده‌ها به اهدای موارد مرگ مغزی، عدم آگاهی آنها از واقعیت مرگ مغزی است كه كارت اهدای عضو به عنوان سمبل بخشندگی نه تنها نشانه نگرش ما نسبت به اهدای اعضایمان است بلكه شرایطی را نیز فراهم می‌آورد تا افراد در مورد عبارت «مرگ مغزی» دقیق‌تر شوند و قبل از مواجهه با هر اتفاقی، آگاهی كافی از آن داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha