شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3168

به گزارش سازمان بهداشت جهانی هر ساله بیش از 3 میلیون کودک زیر 5 سال به دلیل آلودگی های آب و مسائل محیطی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامتنیوز به نقل از مهر به نقل از سازمان بهداشت جهانی  ، با توجه به اینکه فقط 10 درصد جمعیت جهان را کودکان تشکیل می دهند آمار مرگ و میر بیش از 3 میلیون کودک زیر 5 سال ، بسیار مهم تلقی می شود.

 همچنین ، به دلیل مصرف مواد مضر بیشتر و ضعف در قدرت ایمنی بدن، 40 درصد از بیماریهای محیطی متوجه کودکان است.و از انجایی که ضعف در سیستم ایمنی کودکان به تدریج تقویت می شود چنانچه در دوران کودکی فرزندان مبتلا به بیماریهای گوناگون شوند سیستم ایمنی به اندازه کافی تقویت نشده و در دوران بزرگسالی نیز مشکلاتی را برای خود فرد و اطرافیان و جامعه ایجاد می کند.

 سازمان ملل نیز به دلیل اهمیت این موضوع از دولتهای سراسر جهان خواسته است سال 2015 میلادی با اقدامات پیشگیرانه، مرگ و میر کودکان زیر 5 سال را تا دو سوم کاهش دهند.

 آب آلوده علاوه بر اینکه موجب بروز بیماریهای عفونی نظیر وبا ، اسهال خونی ، تیفوئید و انگلهای روده ای می شود، موجب ابتلای افراد به اسهال شده و به تنهایی سالانه 8/1میلیون نفر در جهان قربانی این بیماری می شوند که از این رقم 6/1 میلیون نفر کودکان زیر 5 سال هستند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha