سلامت نیوز :پس از چند روز شایعه درباره تغییر در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بالاخره وزیر بهداشت حکم به برکناری دکتر محمدرضا رزاقی و سرپرستی دکتر حسن ابوالقاسمی داد.
به گزارش خبرآنلاین اما چرا رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 11 ماه پس از حکم رییس جمهور، تغییر می کند؟ مدیرکل دفتر وزارتی بهداتش، تغییر رییس دانشگاه شهید بهشتی را به دلیل بهتر شدن وضعیت بهداشت و درمان استان تهران اعلام کرده است.

دکتر حسن آقاجانی، دراین باره به مهر گفت: "بخش مهمی از مجموعه استان تهران زیر مجموعه حوزه بهداشتی و درمانی این دانشگاه بود و با ساماندهی حوزه های بهداشتی، درمانی، دارویی، خدمات بهتری به مردم ارائه می شود. از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجری طرح اصلاحات در آموزش پزشکی است و سالهاست که این طرح را اجرا می کند و تغییری در آن حاصل نمی شود. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت مستقل کار خود را ادامه می دهد و ادغامی در کار نیست و پیشتاز حوزه فعالیت خود خواهد بود."

این درحالی است که گفته می شود حواشی بوجود آمده به دلیل پذیرش نشدن طلبه جوان مضروب، دلیل تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است. چه اینکه وزیر بهداشت دراین باره گفته است: "ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مسوول پذیرش بیماران در بیمارستان ها در این خصوص مسوولانه برخورد نکرد بنابراین توبیخ کتبی با درج در پرونده سابقه برای مسوول این ستاد در نظر گرفته شد ضمن اینکه پرونده این فرد به هیات تخلفات نیز ارسال شد. رییس بیمارستان شهدای تجریش نیز مسوولیت ساماندهی اورژانس بیمارستان را عهده دار بوده اما شرایط اجرای شیوه نامه های مربوط به اورژانس را فراهم نکرده بود. علاوه بر این ، بیمارستان شهدا دارای متخصص مقیم طب اورژانس بوده که مسوول پذیرش بیماران است با این وجود ساماندهی لازم انجام نگرفته بود بنابراین رییس این بیمارستان به دلیل ضعف مدیریت، خلع و فرد دیگری جایگزین او شد."

همچنین بیمارستان طالقانی هم به گفته وزیر دراین باره سهل انگاری کرده است: "با چهار بیمارستان دولتی برای پذیرش طلبه مجروح تماس گرفته شده که دو بیمارستان حتما باید بیمار را پذیرش می کردند اما این کار را انجام ندادند و با آنان برخورد شد."

نکته اینکه 24 بیمارستان و مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی و 12 شبکه بهداشتی و درمانی زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی است و بیش از 5 میلیون نفر تهرانی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند. بیمارستان های شهدای تجریش و طالقاتی هم زیر نظر این دانشگاه فعالیت می کنند.

وزیر بهداشت در حکم ابوالقاسمی که پیش از این رییس سازمان انتقال خون ایران بود، نوشته است: "نظر به تعهد و تجارب اجرایی ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی منصوب می شوید تا با اتکال به ذات باریتعالی و رعایت جوانب شرعی و قانونی انجام وظیفه نمایید. امیدوارم جنابعالی که از دانش آموختگان ارزشمند آن دانشگاه می باشید با بهره گیری از تجارب اساتید پرتلاش و تعامل سازنده و صمیمانه با دانشجویان و کارکنان دلسوز نهایت تلاش خود را در جهت پویایی و ارتقاء شاخص های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه بعمل آورید و در جلب رضایتمندی مردم عزیز در حوزه بهداشت و درمان با استفاده از طراحی سامانه های پاسخگو و مشارکت همه دست اندرکاران، حد اعلای کوشش را مبذول نمایید. توفیق شما و همه همکاران عزیزم در سطح استان را از درگاه خدواند متعال خواستارم."

دکتر ابوالقاسمی که اکنون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است، متخصص اطفال و فوق تخصص خون و انکولوژی و فلوشیپ هماتولوژی است. او دوران دکتری عمومی تا فوق تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ کرده و دوره فلوشیپ هماتولوژی را از دانشگاه لندن دیده است.

دکتر محمدرضا رزاقی رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که در 14 دی ماه 88 به سرپرستی این دانشگاه منصوب شده بود. حکم ریاست وی در 24 شهریور 89 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده بود.

مدیرکل دفتر وزارتی بهداشت همچنین درباره دلیل تغییر در مدیریت دانشگاه شهید بهشتی گفته: "رئیس جدید دانشگاه - دکتر حسن ابوالقاسمی دوره عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذرانده است و از مدیران کارآمد وزارت بهداشت بوده و از فردا کار خود را در دانشگاه آغاز می کند و با توجه به شناخت خوبی که گروه های آموزشی از وی دارند با تعامل مثبت آرامش را به این دانشگاه برمی گرداند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha