خبرگزاری فارس: وزیر اسبق بهداشت گفت: برخی مسئولان كشور جوری حرف می‌زنند كه انگار قبلا هیچ كاری در كشور نشده است و مدیریت را از صدام تحویل گرفته‌اند البته خوشبختانه این وضعیت در وزارت بهداشت نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، هادی منافی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، پنجشنبه در مراسم هم اندیشی استادان دانشگاههای علوم پزشكی افزود: ما سالهای سختی را در سیستم سلامت كشور در زمان جنگ سپری كردیم و در حالی با صدام می جنگیدیم كه كشورهای عربی كمكهای میلیاردی به عراق می‌كردند فقط عربستان 34 میلیار دلار و كویت 16 میلیارد دلار به صدام كمك كردند.
وی اضافه كرد: ما با تلاش زیاد سعی می‌كردیم با اجرای طرحهای بهداشتی و واكسیناسیون به سلامت مردم كمك كنیم اما عراق ناگهان با پرتاب یك بمب مثلا در یك مدرسه 1500 دانش آموز را می‌كشت.
وی گفت: با این حال سیستم خوبی را برای انتقال مجروحان جنگی داشتیم و طی 8 ساعت مجروحان را از خط مقدم به پیشرفته‌ترین بیمارستانهای شهری می‌رساندیم.
منافی افزود: مسئولان امروز باید از تجربه مدیران سابق استفاده كنند، غربی‌ها در این زمینه‌ها زرنگند، مثلا یكی از تجربه‌های آنها این است كه كارها را به دست بخش خصوصی می‌سپارند و مالیات خوب می‌گیرند اما ما می‌خواهیم همه كارها را در بخش دولتی انجام دهیم آخرش هم ضرر می‌كنیم.
وزیر اسبق بهداشت و درمان اضافه كرد: در زمان حاضر به علت واقعی نبودن تعرفه‌ها این پزشكان هستند كه سوبسید (یارانه) خدمات پزشكی را می‌دهند اگر دولت می‌خواهد بر اساس وظایف حاكمیتی خدمتی به مردم ارائه كند باید مثل نان سوبسید آن را از درآمد عمومی پرداخت كند.
وی در پاسخ به صحبت دكتر فرانك شریفی، استاد دانشگاه در این مراسم كه خواستار حضور پررنگ زنان در عرصه های مدیریتی وزارت بهداشت بود، گفت: ما اصلا در اسلام این بحثهای مردسالاری یا زن سالاری نداریم، هر كس باید بر اساس ظرفیتی كه دارد كار كند، خداوند شخصیتی به زن داده كه باید كار خودش را بكند اگر زنان نباشد چه كسی بچه‌های مردم را بزرگ كند.
در این مراسم موسی زرگر و علیرضا مرندی، وزرای اسبق بهداری و بهداشت و درمان كشور نیز حضور داشتند.
در این مراسم همچنین فرانك شریفی، استاد دانشگاه گفت: رشد، روز افزون ورود دختران به دانشگاهها انكار ناپذیر است اما زنان به رغم توانایی مناسب و كارایی بالایی كه در عرصه‌های مدیریتی دارند نقش كمرنگی در عرصه‌های مدیریتی دارند.
وی اضافه كرد: اگر دخالت دادن زنان نخواهد از وزارت بهداشت شروع شود پس كجا باید دنبال آن بگردیم به همین علت به نظر من بازنگری در این زمینه واجب و ضروری است.
جعفر بوالهری استاد روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز در این مراسم با اشاره به انواع هوش گفت: روزگاری IQ یا ضریب هوش منطقی، ریاضی و انتزاعی و توانایی بحث علمی و از جزء به كل رفتن نشانه توانایی هر فرد بود اما امروزه دو هوش دیگر مطرح هستند كه هوش هیجانی و هوش معنوی نام دارند.
وی افزود: هوش هیجانی امروز از سوی متفكران غربی مطرح شده و كلیدی تر از هوش منطقی معرفی شده است زیرا به توانایی خودآگاهی، شناخت هیجانات دیگران و كنترل آن، خودكنترلی و انعطاف پذیری مربوط است.
وی اضافه كرد: امروزه حتی بحث هوش معنوی نیز از سوی متفكران غربی مطرح شده است و متاسفانه هیچ متفكر مسلمانی در طراحی هوش معنوی نقش نداشته است با اینكه ما پیشتاز بحثهای معنویت و مذهب در جهان هستیم به همین علت امروزه قرن حاضر را قرن معنویت نامگذاری كرده‌اند.
وی گفت: باید متفكران ما نیز در این عرصه‌ها وارد شوند و با بهره گیری از آموزه‌های الهی و هدایت درونی رمز و رازهای این عرصه را بشكافند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha