سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه جدید تایید كرد زنانی که هنگام شب در معرض نور مصنوعی مثل نور لامپ می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

به گزارش  ایسنا، پزشكان دانشگاه كالیفرنیا در این مطالعه جدید كه با هدف تایید بررسی‌های قبلی صورت گرفته خاطرنشان كردند هرچه میزان روشنایی در شب بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان سینه نیز افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش روزنامه اكسپرس، بدن هنگام تاریکی شب هورمونی موسوم به ملاتونین ترشح می‌کند که این هورمون رشد سلولهای سرطانی را به تاخیر می‌اندازد. آزمایشات نشان می‌دهد كه افزایش نور در محیط بویژه اگر روشنایی مصنوعی باشد موجب كاهش ترشح این هورمون می‌شود كه حاصل آن افزایش احتمال بروز سرطان سینه در زنان است.

در این مطالعه تایید شده است كه حتی روشنایی صفحه تلویزیون نیز می‌تواند این تاثیر منفی را اعمال كند و به همین خاطر تاكید می‌شود كه افراد هنگام شب روبروی تلویزیون روشن به خواب نروند.

آمارها نشان می‌هد كه زنان دو برابر بیشتر از مردان به اختلالات خواب و در نتیجه پیامدهای ناشی از این اختلالات دچار می‌شوند. البته زنان جوان‌تر معمولا خواب عمیق‌تری دارند و آشفتگی و بی‌نظمی خواب در آنها كمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha