دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 31724
سلامت نیوز : در یك مطالعه جدید تایید شد تمرینات یوگا تاثیر چشمگیری در كاهش علائم جسمی و روانی ناشی از دردهای مزمن در زنان مانند علائم فیبرومیالژی دارد.

به گزارش ایسنا، فیبرومیالژی كه بیشتر زنان را مبتلا می‌كند با درد و خستگی مزمن همراه است. شایعترین علائم این بیماری شامل گرفتگی و سفت شدن عضلات، اختلالات خواب، مشكلات معده‌ای و روده‌ای، اضطراب و افسردگی هستند. در یك مطالعه قبلی معلوم شد كه میزان هورمون كورتیزول در بدن زنان مبتلا به فیبرومیالژی از حد میانگین پایین‌تر است و این امر موجب درد، خستگی و حساسیت استرس می‌شود.

بنا برگزارش پایگاه اینترنتی برین گریدتست، دكتر كاترین كورتیس متخصص دپارتمان روانشناسی یورك و دستیارانش در این دپارتمان خاطرنشان كردند: شركت كنندگان در این آزمایش دوبار در هفته و هر بار 75 دقیقه تمرینات هاتایوگا را انجام دادند كه پس از هشت هفته مقدار كورتیزول در بزاق آنها افزایش یافت.

كورتیس می‌گوید: مقدار كورتیزول در بدن حدود 30 تا 40 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح در بیشترین حد است و به مرور در طول روز كاهش می‌یابد تا اینكه ما آماده خوابیدن در پایان روز می‌شویم. ترشح این هورمون در زنان مبتلا به فیبرومیالژی دچار بی‌نظمی و اختلال می‌شود اما تمرینات یوگا می‌تواند این بی‌نظمی را بهبود بخشد و ترشحات هورمون مزبور را تنظیم كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha