سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تا پایان تیر یك دوازدهم از 10درصد صرفه جویی هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت تعلق می‌گرفت ولی هنوز این كار انجام نشده است و اهمال كاری دولت در این زمینه به ضرر مردم تمام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، انوشیروان محسنی بندپی افزود: طبق قانون، وزارت بهداشت باید نسبت به تمام وقت شدن استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور اقدام كند تا از این رهگذر بتواند بر بسیاری از مشكلات خود فائق شود، ولی اجرای این قانون بدون اختصاص اعتبارات لازم امكانپذیر نیست.

وی افزود: برای اجرای این قانون كمیسیون بهداشت و درمان با چنگ و دندان توانست مصوبه اختصاص 10درصد از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به وزارت بهداشت از مجلس بگیرد.

وی اظهار داشت: طبق این قانون باید تا آخر تیر یك دوازدهم از این 10درصد به وزارت بهداشت تعلق می‌گرفت ولی هم اكنون در اواخر مرداد قرار داریم و هنوز از سوی دستگاه‌های ذیربط هیچ اقدامی دراین خصوص انجام نشده است.

وی افزود: با ادامه این روند پیش بینی می‌شود تا آخر شهریور نیز این مبلغ به وزارت بهداشت تحویل نخواهد شد و مردم در این اهمال كاری‌ها بیشتر از هر كسی ضرر می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha