دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

به گفته معاون امور آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی، در سال 89 نسبت به سال گذشته اش، حدود 17 درصد موارد مرگ بر اثر خودکشی افزایش یافته است.

سلامت نیوز : به گفته معاون امور آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی، در سال 89 نسبت به سال گذشته اش، حدود 17 درصد موارد مرگ بر اثر خودکشی افزایش یافته است.
به گزارش خبرآنلاین دکتر برزگر، معاون امور آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی گفت: "در سال 89، تعداد 3649 مورد مرگ ناشی از خودکشی داشته ایم که اینها مرگهایی است که مشکوک به خودکشی است. در سال 88 این میزان 3122 مورد بوده که رشد سالانه 17 درصد را نشان می دهد."

به گفته او همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری، 952 مورد مرگ مشکوک به خودکشی به ثبت رسیده که زنها 274 مورد بوده اند و مردها 678 مرگ را به نام خود ثبت کرده اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته که 870 مورد بوده، رشدی نزدیک به 10 درصد را نشان می دهد.

مرگهای اعتیاد
دکتر شجاعی، رئیس پزشکی قانونی می گوید امسال نیز سوء مصرف مواد مخدر در کشور، دومین عامل مرگ و میر بعد از تصادفات است.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرآنلاین توضیح داد: "در سه ماهه ابتدایی امسال، تعداد 947 مورد مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر به وقوع پیوسته که نسبت به سه ماه مشابه در سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است. در سه ماهه ابتدای سال گذشته نیز 942 مورد مرگ گزارش شده است."

برزگر معاون سازمان پزشکی قانونی نیز درباره تعیین مرگهای ناشی از مواد مخدر گفت: "آماری که ما می دهیم آماری است که ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است، اگر آمبولی ناشی از مصرف مواد نیز باشد، نیز جزء این آمار می آید. ولی اگر فرد معتاد باشد و در اثر سانحه از دنیا برود، ما این مورد را در آمار نمی بینیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha