سلامت نیوز : امروز شجاعی، رئیس پزشکی قانونی، سخنانش را در نشست رسانه ها با انتقاد از کسانی مطرح کرد که به بیان وی "به آمار واقعی تن نمی دادند".

هر چند وی نگفت این بعضیها چه کسانی هستند، ولی اطلاعاتی که پلیس درباره عدم رشد جرایم خشن به خصوص قتل با سلاح سرد ارائه کرده بود، پس از انتشار آمار پزشکی قانونی، تعدیل شد.

شجاعی در نشست خود گفت: " در چند ماه اخیر هم شاهد هستید که آمار غیر منطقی توسط "بعضیها" ارائه شد، وقتی ما آمار واقعی ارائه دادیم، مجبور شدند خودشان را اصلاح کنند و تن به آمار واقعی بدهند. باید با مردم شفاف برخورد بشود و پرده پوشی نکنیم. اگر صلاح نیست، مطلبی منتشر نشود، "

رئیس پزشکی قانونی در ادامه افزود: " در یک سال گذشته اخبار و اطلاعاتی که از سازمان منعکس شده، دو طرفه بوده. سعی کردیم از لحاظ آماری و اطلاعاتی، صادقانه و شفاف عمل کنیم. هیچ کس در اطلاعات و آمار ما نتوانسته کوچکترین ایرادی بگیرد. بر اساس واقعیتها ارائه دادیم و منتشر کردیم. هیچ کس نمی تواند یک مورد ایراد و اشکال و دوگانگی به دست بیاورد. وقتی ما اینگونه با مردم شفاف هستیم، به حمدالله از ناحیه اصحاب رسانه نیز خیلی مورد حمایت قرار گرفته ایم. رسانه ها باید طوری منتشر کنند که اثر مثبت منتشر شود. "

به قرارداد ما با صلیب سرخ جهانی ایراد گرفتند

شجاعی در ادامه نشست خود گفت: " امروز قرار بود قرارداد همکاریهای مشترک با دفتر صلیب سرخ در ایران منعقد می شود، به علت اشکالات و ایراداتی که "بعضیها" داشتند، انعقاد این قرارداد به موقعیت بعدی افتاد.

وی همچنین از وزارت امور خارجه خواست درباره رفع اشکالات این قرارداد به صورت جدی همکاری کند."

وی همچنین درباره تلفات انسانی آلودگی هوا گفت: "هیچ کس نمی تواند قاطعانه میزان دخالت آلودگی را در سلامت انسانها تعیین کند. ما می دانیم بی تاثیر نیست، اما امکان ندارد بگوییم کسی بر اثر آلودگی هوا، از دنیا رفته است، چون اثر آنی ندارد، ولی سنجس خسارت آلودگی هوا به بدن انسان قابل اندازه گیری نیست تا پزشکی قانونی بتواند این را مشخص کند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha