سلامت نیوز : پژوهشگران آمریكایی دریافتند مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به اندازه یك هات داگ در روز می‌تواند تأثیری جدی بر افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشد و خطر ابتلا به این بیماری را 51 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، تحقیقات كارشناسان در مدرسه بهداشت دانشگاه هاروارد كه بزرگترین نوع آن تا به این تاریخ است نشان داد كه خوردن 50 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز می‌تواند خطر ابتلای فرد به دیابت را تا 51 درصد افزایش دهد.

در حالی‌كه خوردن 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در هر روز این خطر رافقط 19 درصد افزایش می‌دهد. در صورت جایگزینی گوشت قرمز با موادی مانند آجیل، گوشت سفید و لبنیات كم چرب این خطر كاهش بیشتری نیز می‌یابد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه كارشناسان معتقدند نتایج این تحقیق هشدارهای بهداشتی جدی را در مورد افزایش دیابت نوع 2 و افزایش مصرف گوشت قرمز در سراسر جهان در بردارد.

خبر خوب این است كه این خطر را می‌توان با جایگزینی گوشت قرمز با سایر انواع پروتئین ها از بین برد.

نتایج این تحقیق از داده‌های پرسشنامه‌ای 204 هزار فرد حاضر در حرفه پزشكی انجام شده است كه این افراد بین 14 تا 28 سال زیر نظر بوده‌اند.

دیابت حدود 350 میلیون نفر در سراسر دنیا را مبتلا كرده است و بیش از 11 درصد بزرگسالان بالای 20 یا حدود 26 میلیون نفر در آمریكا به این بیماری مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha