سلامت نیوز : مصرف روزانه داروهای پیشگیری كننده آسم بلامانع است و اگر افراد سال ها از این گونه داروها استفاده كنند،‌ به آنها معتاد نمی شوند.
مركز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:‌ داروهای پیشگیری كننده از آسم،‌ تورم راه های هوایی را برطرف می كند و اگر افراد بیش از یك بار در هفته دچار سرفه، خس خس و یا گرفتگی قفسه سینه می شوند، ممكن است با تجویز پزشك این داروها را روزانه تجویز كند.
بنابراین گزارش،‌ افراد باید تمام مشكلاتی را كه درباره داروهای آسم دارند با پزشك خود در میان بگذارند و پزشك می تواند نوع داروهای آسم و یا مقدار مصرف آنها را تغییر دهد و به دلیل این كه بیماری آسم ممكن است طی سال ها بهتر و یا بدتر شود، ممكن است پزشك، برنامه دارویی را تغییر دهد.
این گزارش می افزاید، مادران هنگامی كه می دانند در خانواده آنها سابقه آسم وجود دارد،‌ می توانند از ابتلای نوزاد خود به آسم پیشگیری كنند و به همین منظور باید به هنگام بارداری سیگار نكشند، دود ناشی از استعمال دخانیات را  از نوزاد خود دور كرده و در فضای منزل از استعمال دخانیات پرهیز كنند، یك پوشش ضد گرد و غبار روی تشك نوزادان بكشند و گربه و سایر حیوانات مودار را، خارج از خانه نگهداری كنند.
بنابر اعلام مركز مدیریت بیماری های غیر واگیر ،‌ آسم واگیر نیست و ممكن است افراد در هر سنی به آسم مبتلا شوند. در بیشتر موارد، در خانواده بیش از یك نفر به آسم مبتلا هستند و هنگامی كه آسم تحت كنترل نباشد، جدار راه های هوایی ریه همیشه ضخیم و متورم است و حمله آسم به سهولت بروز می كند و بیمار دچار سرفه، خس خس و گرفتگی سینه می شود.
گفتنی است: گرد و غبار موجود در رختخواب، ‌بالش و اتاق خواب، دود سیگار، بوهای تند و افشانه ها، گرد و غبار ناشی از جارو كردن، وضعیت آب و هوا و دویدن، ورزش و كار سخت كردن از عواملی است كه موجب شروع حملات آسم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha