سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 31785
سلامت نیوز : نوروپاتی از مشکلات شایع در بیماران دیابتی به شمار می رود .
 بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نوروپاتی یكی از عوارض دیابت است كه سبب تخریب اعصاب محیطی در دست ها و پاها می شود و به شکل های حسی و حرکتی ، موضعی و اعصاب خودکار در بیماران بروز می کند .
بر اساس این گزارش، بی حسی و کرختی یا عدم احساس درد و حرارت ، درد شدید و گرفتگی در اندام ها، از بین رفتن تعادل بدن، درد در ناحیه ران ها، مشکلات شنوایی، بی حسی یک طرفه صورت، مشکلات گوارشی، افت فشار خون وضعیتی و اختلال تعریق از عوارض و نشانه های این بیماری به شمار می رود .
مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور معمول افراد دیابتی ممكن است در هر زمانی به نوروپاتی دچار شوند اما علامت های آشكار آن معمولا حدود 10 سال پس از تشخیص دیابت آشکار می شود و عوامل مختلفی در ایجاد نوروپاتی دیابتی موثرند كه می توان ازقندخون بالا و افزایش فشارخون در افراد دیابتی نام برد.
گفتنی است:تشخیص نوروپاتی بر پایه علامت ها و معاینه بالینی و انجام  روش های تشخیصی همچون نواراعصاب  انجام  می گیرد  و بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری کنترل بیماری دیابت، نکشیدن سیگار و توجه به توصیه های پزشکی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha