مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران گفت: شهرداری سال گذشته 10 میلیارد تومان سرمایه خود را صرف جمع آوری زباله های بیمارستانی نمود.

مصطفی سلیمی در گفتگو با  مهر افزود: شهرداری سالانه حداقل 10 میلیارد تومان از اعتبارات خود را برای پروژه جمع آوری زباله های بیمارستانی هزینه می کند که با افزایش قیمت سوخت، لوازم ماشین، حقوق کارگران و با توجه به تورم 10 تا 15 درصدی، میزان این هزینه، سالانه تا حدی افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: برای جمع آوری این زباله ها باید ماشین آلات ویژه ای در مسیر تمامی درمانگاه ها و بیمارستان ها قرار گیرد که تامین این امکانات هزینه بر است.

سلیمی گفت: وزارت بهداشت و درمان وظیفه قانونی جمع آوری زباله های بیمارستانی را بر عهده دارد، بنابراین باید بودجه لازم را برای تفکیک، جمع آوری، گند زدایی، حمل استاندارد و استفاده از دستگاه های زباله سوز با دمای حرارت استاندارد 1000 درجه سانتی گراد در جهت ساماندهی این زباله ها تامین کند.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تا کنون اقدام موثری در خصوص جمع آوری زباله های بیمارستانی انجام نداده است، گفت: وزارت بهداشت تا کنون برای جمع آوری زباله های بیمارستانی اعتباری به شهرداری پرداخت نکرده است و شهرداری به منظور حفظ سلامت مردم و پاکیزگی محیط زیست، این هزینه را از بودجه های خود هزینه می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha