سلامت نیوز :  رئیس بیمارستان شهید مطهری گفت: بالای 50 درصد هزینه‌های درمان سوختگی غیربیمه‌ای است و با تمام رایزنی‌هایی كه انجام داده‌ایم هنوز نتوانسته‌ایم به بیمه بفهمانیم كه این هزینه‌ها جزو درمان سوختگی است.

به گزارش فارس، حمید صالحی دوشنبه‌شب در جمع خیرین سلامت بیمارستان شهید مطهری در سالن همایش‌های رازی اظهار داشت: در سالروز میلاد كریم اهل بیت ما در جمع كریمان جامعه هستیم و قطعا توفیق حق شامل حال شما شده كه در كار خیر سهیم شده‌اید.

وی افزود: اكثر مصدومان سوانح سوختگی از افراد طبقه پائین جامعه از نظر اقتصادی هستند و یكی از مشكلاتی كه با آن روبه‌رو هستیم علاوه بر رنج بیمارداری و اینكه درد آنها را لمس می‌كنیم، عدم توانایی بیمار در پرداخت هزینه درمانی است. حتی در برخی موارد ما هزینه‌هایی را كه باید صرف تجهیز و توسعه بیمارستان كنیم بابت كمك هزینه به بیماران تخفیف می‌دهیم.

رئیس بیمارستان شهید مطهری افزود: بیماران سوختگی بیشترین هزینه‌ها را برای درمان بیماری‌ها دارند نه در ایران بلكه در تمام دنیا این اتفاق افتاده است. در این راستا در كل جهان خیرین سلامت فعالند حتی در آمریكا كه 54 بیمارستان سوختگی دارد. سازمانهای مردم‌نهاد در زمان خاصی خیرین را برای تامین هزینه‌های درمان جذب می‌كنند چرا كه دولت‌ها به تنهایی از پس تامین هزینه‌های درمان برنمی‌آیند.

وی یكی دیگر از مشكلات بیمارستان مطهری را عدم پذیرش بیمه‌ها در درمان سوختگی عنوان كرد و گفت: بالای 50 درصد هزینه‌های درمان سوختگی غیربیمه‌ای است كه متأسفانه با تمام رایزنی‌هایی كه طی سالهای اخیر انجام داده‌ایم هنوز نتوانسته‌ایم به بیمه بفهمانیم كه این هزینه‌ها جزو درمان سوختگی است و باید مورد پذیرش بیمه قرار بگیرد.

رئیس بیمارستان شهید مطهری ادامه داد: تنها بیمارستان تخصصی سوختگی در تهران بیمارستان شهید مطهری است و همه بار درمان سوختگی تهران و شهرستانهای اطراف بردوش این بیمارستان است. البته یكی، دو بیمارستان خصوصی به صورت محدود در زمینه سوختگی كار می‌كنند اما توانایی و تجربه كادر درمانی بیمارستان شهید مطهری را ندارند و همین‌ بیمارستانها با سوختگی درصد بالا را قبول نمی‌كنند.

وی گفت: اكنون كه فصل تابستان است و قاعدتاً باید آمار سوختگی پائین‌تر باشد ما 64 بیمار سوختگی داریم و از نظر تعداد سوختگی در خاورمیانه اول هستیم. متأسفانه دلایل متعددی دارد كه الان قابل ذكر نیست.

صالحی گفت: دولت اگر چه هزینه كارهای عمرانی در بیمارستان را متقبل شده اما باید قبول كرد تجهیز بخش‌های سوختگی بخصوص بخش ICU بسیار بالاست. به عنوان مثال هزینه ایجاد یك تخت ICU بالای 60 میلیون تومان است و دولت به تنهایی نمی‌تواند این هزینه را تامین كند و كمك خیران را می‌طلبد و به هر حال بعد از چند سال بخش burn ICU بیمارستان شهید مطهری را بسازیم.

صالحی افزود: خیران به بیمارستانی به نام فیروزگر در تهران قریب به 5 میلیارد تومان كمك كردند به قدری كه عملیات بازسازی از سال 84 به این طرف در این بیمارستان بسیار ملموس است و بازسازی در آن حیرت‌آور است. همچنین در شمال تهران در بیمارستان حضرت علی‌اصغر هم عملیات بازسازی بسیار خوب انجام شده كه ما را امیدوار می‌كند كه این اتفاق برای بیمارستان شهید مطهری هم به وقوع بپیوندد.

وی با تشكر از زحمات خیرین سلامت گفت: دست همه عزیزانی كه چه ناشناس و چه آنهایی را كه می‌شناسیم و در جمع ما قرار دارند می‌بوسیم و تقاضا داریم ما را در این امر تنها نگذارند. تشكر ما در زبان و حتی قلم نمی‌گنجد اما ما همچنان امیدوار به كمك خیران سلامت برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha