سلامت نیوز : جراح و متخصص ارتوپدی گفت: مبتلایان به كمردرد مزمن از نشستن روی صندلی های جرخدار و دوار جدا خودداری كنند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر رحیم محمد تقی نژاد افزود: این افراد طوری روی صندلی بنشینند كه زانو ها بالاتر از مفاصل ران قرار گیرد و زیر پایی كوچكی زیر پاهای خود قرار دهند.
وی با تاكید بر این كه افراد مبتلا به كمر درد باید در موقع نشستن از صندلی محكم پشت مستقیم استفاده كنند، افزود: مبتلایان به كمردرد مزمن از نشستن روی صندلی چرخدار و دوار خودداری كنند.
تقی نژاد اضافه كرد: این افراد نباید هرگز در یك وضعیت ثابت به مدت طولانی بنشینند بلكه پس از مدتی نشستن، بلند شده قدمی زده و مجددا بنشینند.
این جراح و متخصص ارتوپدی با اشاره به دستورات لازم هنگام رانندگی در مبتلایان به كمردرد مزمن، گفت: هنگام رانندگی، صندلی خود را طوری جلو بكشند كه در موقع نشستن زانو ها در حدی بالاتر از مفاصل ران قرارگیرند، این كار باعث كاهش فشار روی كمر و شانه ها می شود.
تقی نژاد با اشاره به دستورات لازم در موقع ایستادن و راه رفتن در این افراد متذكر شد افراد مبتلاد به كمر درد، هیچ وقت برای مدت طولانی در یك وضعیت ثابت نمانند و هرچند دقیقه یكبار وزن خود را از روی یك پا به پای دیگر منتقل كنند.
وی توصیه كرد در موقع ایستادن در یك مكان به مدت طولانی مثل ایستادن در صف، آشپزخانه و ضمن اتو كردن یك پای خود را روی یك پله بگذارند و در موقع خم شدن برای شستن دست و صورت در دستشویی نیز یك پا را روی پله قرار دهند.
تقی نژاد هشدار داد خانم های مبتلا به كمردرد مزمن بهتر است از كفش های پاشنه بلند استفاده نكنند.
وی با تاكید براین مطلب كه در موقع ایستادن از گذاشتن دست ها به كمر و تكیه دادن به عقب خودداری كنید، خاطرنشان ساخت بهتر است دست ها در جلوی بدن قرار گرفته و تنه، مختصری به جلو خم شده باشد.
تقی نژاد توصیه كرد در موقع عبور از درها، آنها را كاملا باز كنید تا به راحتی از آن عبور كرده و در موقع بالا و پایین رفتن از پله ها، ارتفاع پله ها را در نظر گرفته و سپس حركت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha