سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 31805
سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: سیگار كشیدن پیری پوست را 10 سال جلو می اندازد.
 
دكترمحمد صادق خسروی  در گفت و گو با ایرنا افزود: سیگار كشیدن باعث می شود رگهای خون در بیرونی ترین لایه های پوست تنگ شود و در این صورت جریان خون كاهش می یابد.
این متخصص پوست با بیان اینكه جریان خون پوست را از اكسیژن و مواد مغذی كه برای سلامتی پوست مهم و ضروری است، بی نیاز می كند، اظهار داشت: مصرف سیگار، به بافت های ارتجاعی پوست آسیب وارد می كند.
خسروی ادامه داد: تحقیقات ثابت كرده است قرار گرفتن مكرر و مداوم در برابر گرمای حاصل از اشتعال سیگار، به پوست نیز آسیب می رساند.
وی تصریح كرد افراد سیگاری در سنین حدود 30 و 40 سالگی معمولا به اندازه 10 سال پیرتر به نظر می‌رسند.
به گفته خسروی، سیگار كشیدن با ایجاد تغییراتی، باعث از بین رفتن كلاژن پوست كه وظیفه حفظ قابلیت ارتجاعی پوست را بر عهده دارد، می‌شود و بدون داشتن این خاصیت ارتجاعی، پوست قادر نخواهد بود به حالت اولیه خود باز گردد و در نتیجه چین و چروك‌های ایجاد شده در سطح پوست باقی می‌مانند.
وی افزود: نیكوتین موجود در سیگار باعث باریك شدن رگ‌های خونی شده و این امر از جریان مناسب خون در مویرگ‌ها جلوگیری می‌كند، مویرگ‌هایی كه مسوول تغذیه پوست است و زمانی كه قادر نباشند وظیفه خود را به نحو درست انجام دهند، چین و چروك‌ها در سطح پوست بوجود می آید.
این متخصص پوست به افراد سیگاری توصیه كرد، كشیدن سیگار علاوه بر پیری زودرس پوست، عامل بسیاری از بیماری های دیگر نیز است و اراده در ترك سیگار آنان را از ابتلا به این بیماری ها محافظت می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha