شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3182

محققان از ساخت گوشی طبی ضربان سنج فوق العاده قوی با قابلیت های ویژه خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،امدادرسانی به بسیاری از بیماران اورژانسی در محیط های پرسرو صدا به دلیل وجود صداهای مختلف و آزاردهنده برای نیروهای امدادرسان در استفاده از گوشی های طبی ضربان سنج همواره با مشکلات قابل توجهی همراه بوده است. اما اکنون به لطف ابتکار متخصصان در آمریکا این مشکل برطرف شده است.

در این سیستم جدید، یک موج مافوق صوت به درون بدن فرد بیمار ارسال شده و زمانی که به اندام ها و ارگان های در حال حرکت بدن نظیر قلب و شش ها برخورد می کند، با فرکانس متفاوتی باز می گردد که این فرآیند« تاثیر داپلر» نامیده می شود.

به گفته مبتکران این سیستم جدید، این تغییر در فرکانس در ادامه به صدایی تبدیل شده که پزشک می تواند آن را بشنود.

در حقیقت این گوشی طبی ضربان سنج مافوق صوتی، تقریبا برای صداهای بلند غیرقابل نفوذ بوده و در عین حال می تواند صداخوانی های دقیقی را در سطوح صدایی تا 120 دسی بل انجام دهد. این سطح، مشابه سطح صدایی است که به هنگام قرار گرفتن در مقابل صخره ای بزرگ و شنیدن صدای منعکس شده، شنیده می شود.

بر اساس گزارش ای.بی.سی، آدریان هاتسما از اساتید برجسته و مهندس الکتریسیته هوا پزشکی در ارتش آمریکا گفت: نکته جالب توجه در خصوص این سیستم پزشکی، قابل حمل بودن و در عین حال استفاده آسان از آن برای شنیدن صداهای درونی در پر سر و صداترین محیط ها است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha