سلامت نیوز : هم اكنون آمپول دسفرال (از مهم‌ترین داروهای مورد نیاز افراد تالاسمی) به اندازه نیاز بیماران تالاسمی در بوشهر وجود دارد.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشكی بوشهر درباره گزارش‌های اخیر مبنی بر كمیاب شدن برخی اقلام دارویی بیماران تالاسمی در بوشهر اظهار داشت: هدف ما مدیریت توزیع بوده، نه اینكه دارو و آمپول آنها نایاب شود.

دكتر یحیی رضایی افزود: آمپول دسفرال به اندازه نیاز در انبارهای ما وجود دارد، اما چون این دارو وارداتی است، باید توزیع آن به گونه‌ای مدیریت شود كه تا زمان وارد شدن محموله جدید، شاهد نایاب بودن آن‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: در این مدت نوع داخلی داروی بیماران تالاسمی نیز به اندازه نیاز موجود بوده كه به دلیل مقاومت برخی بیماران و پزشكان و اینكه معتقدند روی تعداد محدودی از آنها عوارض داشته، كمتر استقبال می‌شود.

دكتر رضایی گفت: با وارد شدن محموله جدید داروی دسفرال به كشور كه بخشی از آن به گمرك رسیده، انتظار می رود محدودیت‌های اخیر رفع شود.

وی تصریح كرد: اكنون شش هزار آمپول دسفرال در انبار دارویی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشكی وجود دارد و هربیماری كه مراجعه كند نیازش را برآورده می كنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشكی بوشهر درباره كاهش این آمپول اظهارداشت: هدف ما مدیریت دارو بوده و نه قطع آن و اكنون بیش از سهمیه دارویی مورد نیاز در این استان دارو داریم.

گفتنی است: كمبود آمپول دسفرال كه برای جلوگیری از افزایش آهن در بافت‌های بدن بیماران تالاسمی به كار میرود، در هفته گذشته با انتقاد بیماران بوشهری مواجه شد؛ طوری كه به گفته آنها مسئولان مربوطه به طور غیر رسمی تحریم‌ها را دلیل كاهش این اقلام دارویی و رساندن سهمیه ماهانه شان از 120 به 20 آمپول عنوان كردند.

دسفرال دارویی برای جلوگیری از تجمع آهن در بدن بیماران تالاسمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha