سلامت نیوز : نخستین بار در کشور عمل جراحی نصب پروتز مهره و فیكس پیچ از قسمت پشت مهره با موفقیت در بیمارستان طالقانی مشهد انجام شد.

مدیر گروه جراحان مغز و اعصاب بیمارستان سوانح طالقانی و جراح این عمل با اشاره به این که در حال حاضر نصب پروتز مهره و فیکس پیچ در دو مرحله با باز کردن شکم و پشت بیمار انجام می گیرد، اظهار داشت: برای نخستین بار این عمل و با عوارض جانبی کمتر در یک مرحله با موفقیت انجام شد .

دکتر مهدی آبیلی با بیان اینکه عمل  نصب پروتز مهره و فیكس پیچ برای بیماران مبتلا به آسیب دیدگی شدید ستون فقرات که به علت ضربه های شدید و تصادف ایجاد شده است انجام می شود گفت : کاهش زمان بستری بیمار در بیمارستان، کاهش هزینه های جانبی درمان، کاهش زمان اشغال تخت و تسریع در بهبود بیمار از مزایای این نوع عمل جراحی به شمار می رود .

وی افزود: تا کنون دو بیمار با استفاده از این روش جدید در بیمارستان سوانح طالقانی مشهد مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و شرایط عمومی بیماران رضایت بخش است .

مدیر گروه جراحان مغز و اعصاب بیمارستان سوانح طالقانی اضافه كرد نكته قابل توجه اینكه اكثر جراحان ما با كمترین تجهیزات و امكانات، بهترین و نادرترین اعمال جراحی را با موفقیت انجام میدهند و این امر باعث بروز آسیب های جسمی و البته كاهش انگیزه برایشان می شود كه امید است مسئولین امر برای بالا بردن انگیزه و كاهش خطرات ناشی از استفاده از این وسایل و تجهیزات، هرچه سریعتر مشكلات و موانع سرراه را برداشته و زمینه فعالیتهای علمی و پزشكی را هموارتر سازند.

گفتنی است: این عمل جدید برای اولین بار در جهان نیز توسط یك پزشك ایرانی به نام دكتر ساسانی در كشور تركیه انجام گرفت كه این خود باعث مباهات در علوم پزشكی دنیاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha