سلامت نیوز : نایب رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: نخوردن سحری می‌تواند سلول‌های دفاعی فرد را ضعیف كند و به علت نرسیدن قند لازم به سلول‌های مغزی فشار بیاید.

سید‌محمود اسحاق‌حسینی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: نخوردن سحری موجب می‌شود قند خون فرد روزه‌دار پایین بیفتد همچنین در صورتی كه تغذیه ناكامل باشد سلول‌های دیگر از جمله سلول‌های دفاعی بدن كه به وسیله مواد غذایی تأمین می‌شوند ممكن است ضعیف‌تر شود.

وی افزود: این موضوع آن قدر نیست كه فرد را به بیماری بكشاند اما گاهی ویروس‌هایی شایع می‌شوند كه در تابستان و زمستان بیشتر هستند و البته بیشتر با علائم گاستروآنتریت كه با بی‌حالی، ضعف و لرز و پس از آن اسهال و استفراغ همراه هستند.

این فوق تخصص گوارش تصریح كرد: این بیماری ارتباط زیادی با ماه مبارك رمضان ندارد اما معمولاً در تغییر فصل‌ها و پایان شهریور و مهر میزان آن بیشتر می‌شود.

وی اضافه كرد: درمان این عارضه بیشتر حمایتی به كمك استراحت و مصرف آب و مایعات است و فردی كه مبتلا به این ویروس است در صورت امكان نباید روزه بگیرد و افراد كه به مرحله اسهال و استفراغ رسیدند باید در چند نوبت آب و الكترولیت دریافت كنند و البته نیازی با درمان با آنتی‌بیوتیك نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha