سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 31831
سلامت نیوز : فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال گفت: شیرخوران شش ماهه تا دوساله، نوجوانان و زنان در سنین باروری بیشترین افراد در معرض خطر فقر آهن هستند.
دکتر مهدی زاده فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فقر آهن رایج ترین کم خونی در تمام کشور محسوب می شود که ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی اجتماعی جوامع دارد.

وی تصریح کرد: طبق مطالعاتی که در ایران به انجام رسیده تقریباً دوازده تا بیست درصد جمعیت زیر بیست سال فقر آهن دارند.

مهدی زاده افزود: با توجه به اختلالاتی که کم خونی می‌تواند در فعالیت افراد ایجاد کند اهمیت قابل توجهی داشته و نیازمند توجهات ویژه می باشد.

وی یادآور شد: کم خونی و فقر آهن از طرفی افزایش نیاز بدن را در پی داشته و از طرف دیگر خونریزی یا اختلالات جذب را تشدید می کند که شیرخواران شش ماهه تا دو ساله نوجوانان و زنان در سنین باروری بیشترین افراد در معرض خطر فقر آهن هستند.

*شیر مادر خود نیازمند قطره آهن تکمیلی می باشد

فوق تخصص خون و ‌انکولوژی اطلفال اظهار داشت: خوشبختانه برای گروه در معرض خطر برنامه های متنوعی از سوی وزارت بهداشت طراحی شده که باید با فرهنگ سازی اعتماد جامعه را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: فقر آهن در شیرخوارانی که شیر مادر مصرف می‌کنند نیاز بیشتری به قطره آهن تکمیل دارد که حتما باید در سنین 4 تا 6 ماهگی انجام شود ولی در مورد شیرخواران نارس با توجه به نیاز بیشترشان قطره‌ آهن باید زودتر شروع شود.

مهدی زاده در رابطه با فقر آهن مسائل تغذیه را بسیار مهم خواند و گفت: از یک طرف برنامه های کشوری برای بهبود فرآورده های گندم و کاهش فیتاکس در آنهاست که مانع جذب آنها می شود و از طرف دیگر افزایش دانش جامعه جهت مصرف یک سبد غذایی صحیح و ترکیبات غذایی که سبب جذب آهن نشود، شیوع فقر آهن را تشدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha