سلامت نیوز : مدیرعامل كانون هموفیلی ایران گفت: عقلانی نیست كه دولت سالانه 100 میلیون دلار برای بیماران هموفیلی دارو خریداری كند اما بودجه‌ای برای پیشگیری از تولد آنها اختصاص ندهد.

احمد قویدل در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: متاسفانه در وزارت بهداشت هیچگونه ساز و كار و بودجه‌ای برای پیشگیری از تولد بیماران مبتلا به هموفیلی پیش‌بینی نشده است و همه تلاش‌ها در این زمینه از طریق بخش‌های خصوصی و غیردولتی است.

وی افزود: عملاً در بخش‌های خصوصی موضوع پیشگیری از تولد بیماری هموفیلی هزینه سرسام‌آوری دارد چرا كه آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های جنین گران است.

قویدل یادآور شد: متأسفانه هنوز موفق نشدیم روندی ایجاد كنیم كه با حمایت دولت از تولد فرزند هموفیلی جلوگیری كنند اما این از مباحث بسیار مهمی است كه از دولت درخواست داریم به آن توجه كند.

مدیرعامل كانون هموفیلی ایران خاطرنشان كرد: عقلانی نیست كه سالانه 100 میلیون دلار برای بیماران هموفیلی دارو خریداری شود اما بودجه‌ای برای پیشگیری از تولد آنها اختصاص نیابد.

وی گفت: خوشبختانه مسئله شرعی آن از جانب آیات عظام حل شده است و سقط جنین هموفیلی نیز در زمره سقط های مجاز پزشكی قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha