سلامت نیوز : تحقیقات جدیدی كه برای كمك به خانواده معتادان و پزشكان در درمان اعتیاد انجام شده نشان می‌دهد اعتیاد فقط مربوط به یك اراده جدی نیست بلكه یك بیماری مزمن مغزی است.

به گزارش فارس، مایكل میلر از مركز اعتیاد و درمان آمریكا گفت: اعتیاد بسیار فراتر از رفتار بد محض است.

این بیماری می‌تواند نسبت به مواد مخدر، الكل، قمار یا خوردن بیش از حد حاصل شود و مانند سایر بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی مزمن یا دیابت درمان اعتیاد و نیز جلوگیری از بازگشت آن باید دوره‌ای طولانی مدت باشد.

اعتیاد معمولاً از طریق علایم رفتاری آن تعریف می‌شود اما تعریف جدید مخالف تعریف كلاسیك اعتیاد بر اساس شناسایی علایم است.

به نوشته آسوشیتدپرس اما 2 دهه تحقیقات علوم عصبی نشان داد كه چگونه اعتیاد بخش‌های متفاوتی از مغز را می‌رباید و دلیلی را برای ایجاد رفتار نوعی و سختی غلبه بر آنها ارائه می‌كند.

هم اكنون محققان معتقدند كه مشكلات رفتاری اعتیاد ناشی از نقص عملكرد مغز است كه می‌تواند كمك مهمی به پزشكان در درمان باشد و بعد از آن مشكل بازگشت وجود دارد كه پزشكان و خانواده‌ها باید بدانند این موضوعی عادی برای یك بیماری مزمن است.

به گفته محققان در این رابطه ژنتیك هم دارای نقش است و برخی افراد در برابر اعتیاد آسیب پذیرتر از سایرین هستند.

حتی اگر از نظر بیولوژیك هم این حالت نباشد امتحان الكل یا مواد مخدر برای كاهش استرس یا آلام می‌تواند منجر به تغییرات شیمیایی مغز شده تعادل ماده دوپامین را بر هم می‌زند.

با این اوصاف در این تحقیق اشاره شده كه نباید اشتباه كرد و هنوز هم اینكه بیمار بخواهد با این بیماری مبارزه كند نیز بسیار مهم است و شناختن این حالت تنها می‌تواند از حالت شرم كسانی كه با این بیماری درگیرند و احساس بدی دارند بكاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha