سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی هشدار داد: میلیون‌ها كودك در منطقه آسیا – اقیانوسیه به دلیل سوءتغذیه می‌میرند یا بیمار می‌شوند كه این روند به پیامدهای وخیم اجتماعی- اقتصادی منتهی می‌شود.

به گزارش  ایسنا، این سازمان در بیانیه‌ای كه در سریلانكا منتشر شد، اعلام كرد: سوء تغذیه رشد اقتصادی را مختل می‌كند و به فقر دامن می‌زند. این مشكل در واقع توان و ظرفیت كار بدنی را از انسانها سلب می‌كند كه در نهایت تولید آنها ملت‌ها را كاهش می‌دهد و قدرت كسب درآمد را مختل می‌سازد.

در این بیانیه تاكید شده است كه سوءتغذیه در جهان امروز یك شمشیر دولبه است كه یك سوی آن گرسنگی شدید و سوی دیگر پرخوری و بحران چاقی است و در این میان گرسنگی بیشتر در قاره آسیا حاكم است.

سوءتغذیه در واقع به سیستم ایمنی بدن افراد آسیب می‌رساند و خطر ابتلا به بیماریهای غیرواگیر را نیز تشدید می‌كند كه این روند خود بار زیادی را نیز به سیستم خدمات بهداشتی و درمانی كشورها تحمیل می‌كند.

به گزارش سایت سازمان جهانی بهداشت، سوءتغذیه عامل 11 درصد بیماری‌ها در جهان است كه به فقر بهداشتی طولانی مدت و ناتوانی و درعین حال به فقر آموزش و بحران رشدی منتهی می‌شود.

طبق آمار این سازمان، در حال حاضر حدود 71 میلیون كودك در آسیا زیر وزن طبیعی هستند. بعلاوه آمار جهانی نشان می‌دهد كه بالغ بر 40 میلیون كودك زیر 5 سال در دنیا مبتلا به اضافه وزن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha