سلامت نیوز : یك متخصص اعصاب و روان گفت: شایعترین سن ابتلا به میگرن در كودكان به ویژه میگرن شكمی، 5 تا 9 سالگی است و دختران بیشتر از پسران دچار این نارسایی می شوند.
پژمان جوانشیر متخصص اعصاب و روان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: میگرن از جمله مشكلات مهم و نسبتا شایع در بین مردم است و در هر قسمتی از بدن امكان بروز دارد.

وی با اشاره به اینكه میگرن در كودكان موجب افت كیفیت زندگی آن ها شده و ممكن است خطرناك باشد، تاكید كرد: شایعترین سن ابتلا به میگرن در كودكان به ویژه میگرن شكمی، 5 تا 9 سالگی است و دختران بیشتر از پسران دچار این نارسایی می شوند.

جوانشیر ادامه داد: میگرن شكمی یكی از انواع بسیار مهم میگرن است و علایم رایج آن شامل دل درد، سردرد، تهوع و استفراغ است.

وی گفت: از آنجا كه دلایل دل درد می تواند بسیار متفاوت باشد؛ لذا تشخیص میگرن شكمی با سایر انواع دل درد مشكل است و نیاز به بررسی و معاینات دقیق دارد.

این متخصص اعصاب و روان اظهار داشت: میگرن در كودكان از جمله میگرن شكمی در بیشتر موارد كودكانی را گرفتار می كند كه در خانواده آن ها سابقه ابتلا به میگرن وجود داشته است.

جوانشیر با اشاره به اینكه كودكان مبتلا به میگرن ممكن است تا سه روز یا حتی بیشتر علایم میگرن را چندین مرتبه در روز تجربه كنند، یادآور شد: درد میگرنی به طور معمول در حدود یك تا دو ساعت طول كشیده و در این فاصله عوارض و علایمی همچون دل درد، سردرد، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا، اسهال، كاهش اشتها، خستگی و بی طاقتی بروز خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: درمان به موقع میگرن در كودكان بسیار مهم بوده و عوارض بیماری را تا حد زیادی كاهش می دهد.

جوانشیر اظهار داشت: پزشك با توجه به نوع و شرایط میگرن داروهایی را تجویز كرده و در صورت نیاز به سایر روش های درمانی، راه های درمانی دیگری پیشنهاد می شود كه رعایت دقیق این تجویزها و دستورهای درمانی می تواند تا حد بسیار زیادی مشكل كودك را حل كند و وضعیت او را به حالت طبیعی برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha