چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 31881
سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست، درباره عوارض كاشت ناخن مصنوعی گفت: كاشت ناخن مصنوعی مگر در موارد بیماریهای ناخن كه كاشت ناخن در آنها الزامی است، توصیه نمی‌شود. در كاشت ناخن در بسیاری از موارد ضایعاتی چون ابتلا به عفونت‌ها و قارچ‌ها ایجاد می‌شود كه مدتها بعد خودش را نشان می‌دهد.

دكتر پروانه ساكت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: محلول‌هایی كه به كمك دوش رنگ، بدن را برنزه می‌كنند، آسیبی به بدن نمی‌رسانند و نسبت به روشهای دیگر سولاریوم، بسیار كم ضرر هستند.

وی گفت: در آرایشگاه‌ها و مراكز زیبایی، دوش‌هایی نصب شده است كه رنگ‌های اتوبرنزه را به بدن می‌پاشند. این دوش‌های رنگ كه به منظور برنزه شدن موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسبت به كابین‌های سولاریوم ضرر خیلی كمتری دارند و از نظر حفظ سلامت پوست با روشهای دیگر سولاریوم قابل مقایسه نیست.

این متخصص پوست و مو، درباره كاشت مژه مصنوعی نیز گفت: مژه‌های مصنوعی را به كمك چسب‌های مخصوص میان مژه‌های اصلی می‌چسبانند و كاشت آن باعث ریزش مژه‌های اصلی نمی‌شود. تنها افرادی كه اقدام به كاشت مژه مصنوعی می‌نمایند باید مراقب باشند كه مژه‌هایشان را دستكاری نكنند.

دكتر ساكت همچنین درباره حساسیت‌زا بودن مژه‌های مصنوعی اظهار كرد: ممكن است این چسب، موجب ایجاد حساسیت پوستی شود كه با استفاده از كرم‌های مخصوصی بهبود می‌یابد.

وی اضافه كرد: از جمله عوارض دیگر كاشت ناخن این است كه ناخن اصلی رشد نمی‌كند و به صورت یك ورقه نازك درمی‌آید و پس از برداشتن ناخن مصنوعی، اغلب به حالت طبیعی خودش بازنمی‌گردد و تغییر فرم می‌دهد.

دكترساكت درباره علت سیاه شدن ناخن اصلی پس از برداشتن ناخن مصنوعی توضیح داد: در برخی موارد دیده می‌شود كه یك قسمت از ناخن به رنگ سبز مایل به سیاه درمی‌آید كه دلیل آن رشد یك میكروب مقاوم در زیرناخن است كه اصلاح آن نیاز به درمانهای آنتی بیوتیكی دارد.

وی ادامه داد: امكان رشد قارچ هم در زیر ناخن وجود دارد كه به شكل یك حجم ضخیم شده در ناخن مشاهده می‌شود. فرد باید در این موارد به پزشك مراجعه كند تا پس از انجام آزمایش و تشخیص قطعی، درمان خوراكی و محلول موضعی برای وی تجویز شود.

این متخصص پوست و مو، درباره برداشتن ناخن مصنوعی عنوان كرد: كندن ناخن مصنوعی باعث صدمه دیدن ناخن اصلی می‌شود و باید صبر كنند تا لایه اصلی رشد كند و ناخن مصنوعی به مرور بیفتد چرا كه ناخن مصنوعی از ژل‌هایی ساخته می‌شود كه به سختی جدا می‌شوند.

وی ادامه داد: حداقل دو ماه طول می‌كشد تا ناخن اصلی كه بسیار ضعیف شده رشد كند. البته محلول‌های تقویت كننده ناخن می‌توانند به رشد آن كمك كنند اما تاثیربسزایی نخواهند داشت و تنها مانند یك لایه محافظت كننده روی ناخن را می‌پوشانند و به ضخیم‌تر شدن آن كمكی نمی‌كنند.

دكتر ساكت در پایان یادآوری كرد: به علت آن كه به هنگام كاشت ناخن، لایه بالایی ناخن تراشیده می‌شود و هر دو هفته یكبار هم نیازمند بازسازی و كاشت مجدد است، ناخن صدمه زیادی می‌بیند و روش مناسبی برای زیباسازی آن نیست.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha