سلامت نیوز : در تابستان امسال 64 بیمار سوختگی را بستری كرده‌ایم كه از لحاظ آماری بی‌سابقه است.
دكتر حمید صالحی رئیس بیمارستان شهید مطهری گفت: اكثر مصدومان سوانح سوختگی از نظر اقتصادی از افراد طبقه پائین جامعه هستند و یكی از مشكلاتی كه با آن روبه‌رو هستیم علاوه بر رنج بیمارداری و اینكه درد آنها را لمس می‌كنیم، عدم توانایی بیمار در پرداخت هزینه درمانی است. حتی در برخی موارد ما هزینه‌هایی را كه باید صرف تجهیز و توسعه بیمارستان كنیم بابت كمك هزینه به بیماران تخفیف می‌دهیم.
وی یادآور شد: بیماران سوختگی بیشترین هزینه‌ها را برای درمان بیماری‌ها دارند و این موضوع نه فقط در ایران بلكه در تمام دنیا این اتفاق افتاده است. در این راستا در كل جهان خیرین سلامت فعالند حتی در آمریكا كه 54 بیمارستان سوختگی دارد، سازمانهای مردم‌ نهاد در زمان خاصی خیرین را برای تامین هزینه‌های درمان جذب می‌كنند چرا كه دولت‌ها به تنهایی از پس تامین هزینه‌های درمان برنمی‌آیند.
وی یكی دیگر از مشكلات بیمارستان مطهری را عدم پذیرش بیمه‌ها در درمان سوختگی عنوان نمود و خاطر نشان كرد: بالای 50 درصد هزینه‌های درمان سوختگی غیربیمه‌ای است كه متأسفانه با تمام رایزنی‌هایی كه طی سالهای اخیر انجام داده‌ایم هنوز نتوانسته‌ایم به بیمه بقبولانیم كه این هزینه‌ها جزو درمان سوختگی است و باید مورد پذیرش بیمه قرار بگیرد.
صالحی گفت: اكنون كه فصل تابستان است و قاعدتاً باید آمار سوختگی پائین‌تر باشد ما 64 بیمار سوختگی داریم و از نظر تعداد سوختگی در خاورمیانه اول هستیم.
رئیس بیمارستان شهید مطهری تاكید كرد: دولت اگر چه هزینه كارهای عمرانی در بیمارستان را متقبل شده اما باید قبول كرد تجهیز بخش‌های سوختگی بخصوص بخش ICU بسیار بالاست. به عنوان مثال هزینه ایجاد یك تخت ICU بالای 60 میلیون تومان است و دولت به تنهایی نمی‌تواند این هزینه را تامین كند و كمك خیران را می‌طلبد و امیدوارم كه به هر حال بعد از چند سال بخش burn ICU بیمارستان شهید مطهری را بسازیم.
این گزارش حاكیست، بیمارستان شهید مطهری تنها بیمارستان تخصصی سوختگی در تهران است و همه بار درمان سوختگی تهران و شهرستانهای اطراف بردوش این بیمارستان است. البته یكی، دو بیمارستان خصوصی به صورت محدود در زمینه سوختگی كار می‌كنند اما توانایی و تجربه كادر درمانی بیمارستان شهید مطهری را ندارند و همین‌ بیمارستانها، سوختگی درصد بالا را قبول نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha