چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 31888
سلامت نیوز : كارشناس تغذیه گفت: هیچ غذایی برای كودكان زیر دوسال مفیدتر از شیرمادر و غذای كمكی نیست و مصرف هرگونه ماده خوراكی غیر از شیر مادراز جمله مصرف اسنك برای كودكان زیر دو سال ممنوع است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از دبیرخانه نمایشگاه مادر، نوزاد و كودك، سعید فرجی در عین حال افزود: اسنك محصولی مضر نیست اما برای كودكان زیر دو سال ممنوع است.
وی اظهار داشت: حدود 55 تا 65 درصد پایه اسنك از ذرت تشكیل شده و فرآوردهای لبنی دیگر مانند پودر پنیر و شیرخشك نیز در ساخت آن به كار رفته است.
این كارشناس تغذیه خاطرنشان كرد: هرچند تولیدكنندگان اسنك ملزم به رعایت استانداردها در تولید اسنك هستند اما برخی تولیدكنندگان این الزامات را رعایت نمی كنند و بطور مثال برخی تولیدكنندگان به دلیل گران بودن رنگ های طبیعی، از اینگونه رنگ ها استفاده نمی كنند و رنگ های مصنوعی را بكار می برند.
فرجی با بیان اینكه اسنك به دلیل رطوبت پایین، نیاز به افزودن هیچگونه ماده نگهدارنده ندارد، اظهار امیدورای كرد: نمایشگاه مادر، نوزاد و كودك فرصت مناسبی را برای اطلاع رسانی درباره محصولات گوناگون غذایی از جمله اسنك به خانواده ها و مصرف كنندگان قرار دهد.
دومین نمایشگاه مادر، نوزاد و كودك از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری در محل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha