چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 31892
سلامت نیوز : مسئول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت:سالمندانی که در ماه رمضان روزه می گیرند بهتر است برای حفظ تعادل آب و املاح بدن در هنگام افطار سوپ و چای مصرف کنند.
برلیانت بزرگمهر، مسئول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مسئله تغذیه سالمندان در ماه رمضان موضوع بسیار مهمی است و سالمندانی که در ماه رمضان روزه می گیرند بهتر است برای حفظ تعادل آب و املاح بدن در هنگام افطار سوپ و چای مصرف کنند.

بزرگمهر با بیان اینکه سالمندان برای پیشگیری از کم آبی باید شش تا هشت لیوان آب را از وعده افطار تا سحری مصرف کنند، تصریح کرد: ممکن است برخی سالمندان نتوانند آب زیادی مصرف کنند در این صورت حتماً از غذاهایی که حاوی آب است از جمله سوپ، آب میوه، میوه و سبزی های تازه مصرف نمایند.

وی اظهار داشت: بهتر است سالمندان در وعده افطار حتماً شیر گرم با مقداری عسل و خرما، نان دارای سبوس، پنیر کم چرب و گردو استفاده نمایند تا از اختلالات گوارشی پیشگیری نمایند.

* سالمندان همراه غذا آب لیمو ترش تازه استفاده نمایند

بزرگمهر در ادامه افزود: سالمندان حتماً همراه غذا آب لیمو ترش تازه استفاده کنند که این امر موجب جذب بیشتر آهن موجود در منابع گیاهی می شود.

وی با بیان اینکه سالمندان نمی توانند منابع غنی از آهن مصرف کنند معمولاً دچار کم خونی می شوند، گفت: یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از کم خونی خوردن ماهی است که می تواند به تأمین آهن مورد نیاز بدن این افراد کمک کنند اما بهتر است ماهی را به صورت آب پز شده مصرف کنند.

بزرگمهر، تصریح کرد: سالمندان باید از مصرف گوشت قرمز و چربی به خصوص چربی های حیوانی و جامد بپرهیزند، و مصرف نکردن آب کافی توسط سالمندان یبوست را در این افراد به دنبال دارد که این افراد برای پیشگیری از این امر بهتر است مواد حاوی فیبر از جمله سبزی و میوه های تازه مصرف نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha