چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 31899
سلامت نیوز: دبیر انجمن گوش، گلو و بینی ایران گفت: معمولاً هر 4 روز یكبار به آب استخرها كلر می‌زنند لذا كسانی كه سابقه آلرژی دارند بهتر است روز اولی كه استخر را كلر می‌زنند وارد استخر نشوند و روز دوم و سوم به استخر بروند تا حساسیت آنها كمتر شود.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افرادی كه زیاد به استخر می‌روند در ریسك ابتلا به سینوزیت و عفونت‌های سینوس، بینی و گوش هستند لذا برای جلوگیری از عفونت‌های سینوس بهتر است در استخر تا حد امكان شیرجه نزنند و در صورت امكان از دماغ‌گیر استفاده كنند.

وی افزود: همچنین شناگر بهتر است از شنای ساده استفاده كند تا فشار منفی روی بینی‌ها روی سینوس‌ها اثر منفی نگذارد.

جعفری با بیان اینكه معمولاً هر 4 روز یكبار به آب استخر كلر می‌زنند تصریح كرد: كسانی كه سابقه حساسیت و آلرژی دارند بهتر است روز اولی كه استخر را كلر می‌زنند وارد استخر نشوند و روز دوم و سوم كه مسئولان استخر به آن كلر می‌زنند وارد استخر شوند تا حساسیت آنها كمتر شود.

این متخصص گوش ادامه داد: یك جرم معمولی قهوه‌رنگ به نام موم داخل گوش وجود دارد كه وقتی آب به آن می‌خورد بزرگ می‌شود و باعث بسته شدن و درد گوش می‌شود لذا باید مراقب بود گوش قبل از وارد شدن به استخر تمیز باشد.

وی اضافه كرد: مسئله دیگر موضوع میكروب‌های قارچی است كه همه جا وجود دارد و به خصوص كسانی كه گوش خود را می‌خارانند باید مراقب باشند كه بعد از استخر گوش را تمیز كنند تا از عفونت‌های قارچی جلوگیری شود.

جعفری خاطر نشان كرد: همچنین توصیه می‌شود گوش پس از استخر با دستمال كاغذی خشك شود و استفاده از گوش پاك كن توصیه نمی‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha