سلامت نیوز: یك عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی گفت: اگر موسیقی با صدای بلند و به مدت چند ساعت با استفاده از هدفون و هدست گوش داده شود در طولانی مدت باعث افت شنوایی در فركانس‌های بالا می‌شود.

دكتر نیما رضا زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افت شنوایی ناشی از گوش دادن مستمر به موسیقی با صدای بلند به تدریج به فركانس‌های پایین سرایت می‌كند و به كاهش شنوایی و ایجاد صدای اضافی در گوش (وزوز) می‌انجامد.

این عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی تاكید كرد: آلودگی‌های صوتی و صداهای بلند یكی از آسیب‌هایی است كه سیستم شنوایی همواره با آن روبرو بوده است البته این مشكل بیشتر در كلان شهرها وجود دارند علاوه بر آن در سال‌های اخیر استفاده هدفون و هدست رواج پیدا كرده است این در حالیست كه هدفون و هدست به علت نزدیكی به پرده گوش ممكن است باعث آسیب‌های شنوایی مكرر و دایمی شود.

وی افزود: گوش دادن به موسیقی با صدای بلند به شنوایی آسیب می‌رساند. فردی كه دچار آسیب شنوایی جزئی می‌شوند به مراتب از افرادی كه شنوایی سالمی دارند در زمینه شنیدن صداهای بلند مشكلات بیشتری دارد.

رضازاده در پایان گفت: افرادی كه افت شنوایی ناشی از صداهای بلند داشته‌اند، ابتلای آنان به پیرگوشی در سنین میانسالی شدیدتر است بنابراین این افراد باید زودتر شناسایی شوند و برنامه‌ای برای آنان تعریف شود تا كمتر در معرض افت شنوایی بعدی قرار گیرند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha