سلامت نیوز :رییس كانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی با اشاره به انجام مرحله نخست پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق بازنشستگان در حقوق مرداد ماه، گفت: آن‌ دسته از بازنشستگانی كه طی چند روز نخست مردادماه برای دریافت حقوق خود مراجعه كرده و موفق به دریافت مرحله نخست معوقات خود نشده‌اند، در حقوق شهریور ماه، مابه‌التفاوت هر دو ماه خود را دریافت می‌كنند.
علی‌اكبر خبازها با بیان اینكه حداقل حقوق بازنشستگان در سال‌جاری 333هزار تومان است، عنوان كرد: حداكثر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معادل هفت برابر حداقل حقوق و دستمزد است. وی درباره نحوه پرداخت معوقات ناشی از افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان در سال‌جاری، توضیح داد: مقرر شده كه مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق بازنشستگان در چهار ماهه نخست سال، طی چهار مرحله از مرداد تا آبان ماه در حقوق بازنشستگان محاسبه و به آنها پرداخت شود. خبازها با اشاره به اختلالی كه در چند روز نخست پرداخت حقوق بازنشستگان رخ داده و معوقه برخی از بازنشستگان به آنها پرداخت نشده بود، اشاره كرد و گفت: این دسته از بازنشستگان در حقوق شهریورماه خود، دو مرحله از معوقات خود را دریافت می‌كنند. وی در عین حال از احتمال پرداخت تمامی معوقات زودتر از مهلت مقرر یعنی آبان ماه خبر داد و تصریح كرد: تامین اجتماعی قول داده كه در صورت تامین نقدینگی لازم، روند پرداخت معوقات چهارماهه بازنشستگان را تسریع بخشد. رییس كانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی همچنین از پیگیری وزارت بهداشت در زمینه جداسازی بخش درمان و بیمه تامین اجتماعی به شدت انتقاد و تاكید كرد: بازنشستگان سراسر كشور با این موضوع مخالفند و اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود، با آن مقابله خواهیم كرد.
خبازها با بیان اینكه بیمارستان‌ها و مراكز ملكی درمانی تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است، اظهار كرد: حدود 15سال بخش درمان تامین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت بود و در این مدت، حتی یك تخت به ظرفیت این مراكز اضافه نشد.
منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha