چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 31905

رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون سازمان انتقال خون از شناسایی نادرترین گروه خونی دنیا در ایران به نام آر.اچ. دی 17 خبر داد.

سلامت نیوز :رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون سازمان انتقال خون از شناسایی نادرترین گروه خونی دنیا در ایران به نام آر.اچ. دی 17 خبر داد.

مصطفی مقدم در گفت‌وگو با برنا با اشاره به كشف یک گروه خونی نادر  به نام آر.اچ. دی ۱۷ در بروجرد، اظهار داشت: گروه خونی آر.اچ.دی که نادرترین گروه خونی در جهان است، در ایران شناسایی شد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با بیان این که تاکنون یک نفر در بروجرد شناسایی شده که داری گروه خونی آر.اچ.دی است، ادامه داد: البته باید گفت شناسایی خون های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، گفت: شناسایی زن بروجردی، دارای خون نادر طی انجام آزمایش‌های بارداری صورت گرفت که مشخص شد وی دارای این گروه خونی نادر است.

مقدم با اشاره به اهدای خون زن بروجردی در راستای ذخیزه سازی، افزود: در برنامه ملی خون‌های نادر، افراد با گروه‌های خونی نادر شناسایی شده و قبل از اینكه به خون احتیاج پیدا كنند از آنها خونگیری و با سیستم اتوماسیون پیشرفته پردازش شده و  به مدت ۳۰ سال نگهداری می‌شود تا در موقع نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha