سلامت نیوز: دبیر كل خانه پرستار با بیان اینكه اجرای قانون ارتقای بهره‌وری تنها به سود 30 تا 35 درصد از پرستاران است، گفت: اجرای این قانون به نفع60 تا 70 درصد از پرستاران صبح و عصر به ویژه در استان تهران نیست چرا كه به موجب این قانون، آنان با وجود ساعات كاری بیشتر دستمزدی مساوی با كاركنان ستادی، اداری و آموزشی می‌گیرند.

محمد شریفی مقدم در گفت وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر پرستاران40 ساعت در هفته كار می‌كنند اما با اجرای قانون ارتقای بهره‌وری 44 ساعت باید در محیط كاری خود فعالیت كنند.

وی در ادامه گفت: اگر تعداد سنوات كاری پرستاران بیش از20 ساعت باشد، پنج ساعت بابت سنوات از ساعت كار آنان كسر می‌شود و در صورت كار در سخت‌ترین بخش‌ها دو ساعت از ساعات كاری آنان كاسته می‌شود بنابراین یك پرستار در بهترین حالت باید 37 ساعت در هفته كار كند با این حال پنج ساعت بیش از كاركنان ستادی، اداری و آموزشی كار می‌كند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پستاری درباره فوق العاده جذب اظهار كرد: در سال 1385، 100 تا 150 هزار تومان و در اسفند ماه سال 89، 150 تا 250 هزار تومان به حقوق كاركنان ستادی وزارت علوم افزوده شد، البته وزیر بهداشت نیز در سال جاری طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اعمال فوق‌العاده جذب برای كاركنان غیرهیات علمی وزارت بهداشت نیز شد و رییس جمهور پس از موافقت با این درخواست آن را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور‎ ابلاغ كرد.

وی اضافه كرد:‌ با وجود ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، فوق‌العاده جذب اعمال نشد و وزارت بهداشت علت آن را كمبود بودجه ذكر كرد. این در حالی است كه بودجه این وزارتخانه در سال جاری افزایش قابل توجهی یافته است، بنابراین كمبود بودجه توجیه مناسبی برای اعمال نشدن فوق‌العاده جذب نیست.

شریفی مقدم در پایان ابراز امیدواری كرد كه با توجه به دستور رئیس جمهور نسبت به پیگیری تخصیص حق فوق‌العاده جذب به پرستاران، این امر محقق شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha